OT: skok ze stratosfery

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pátek Říjen 19 09:44:38 CEST 2012

A co Coriolisova síla?
Myslím že ten příklad s gramofonovou deskou je špatně. Zkuste si hodit
na pouti na lochnesce míč do toho středového koše. Musíte mířit
úplně bokem.

A co se týká větrů, díky Coriolisově síle nefouká přímo od tlakové
výše k tlakové níži, ale fouká vždy okolo nich, jednou proti a podruhé
po směru hodinových ručiček.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Coriolisova_s%C3%ADla

Tomáš