RE: Cyklický režim VRLA akumulátorů

Josef Šíp sip na raab.cz
Středa Říjen 17 09:16:10 CEST 2012

Zivotnost baterek se hodne resi tady forum.mypower.cz
Tady je prepocet zivotnosti na cenu kwh ale neprepocitaval jsem to

12V 62Ah Pb LONG
100% DOD x (12V x 62Ah) = 744Wh x 225 cyklů = 167kWh = 17,90 Kč/kWh
80% DOD x 744Wh = 595Wh x 250 cyklů = 149kWh = 20,- Kč/kWh
50% DOD x 744Wh = 372Wh x 279kWh = 10,70 Kč/kWh

LiFeYPO4 13V 80Ah - skutečnost 100Ah !
80% DOD x (13,3V x 100Ah) = 1.330Wh x 3000 cyklů = 3.990kWh = 2,60 Kč/kWh

DoD = hloubka vybiti

Jinak jsem jeste cetl test LifeYPo baterii, ktery se delal na VUT(CVUT) a pri 10% DoD
a 13000 cyklech tam psali ze kapacita je bez meritelneho poklesu a energeticka ucinost
vybijeni/nabijeni je 90%. Da se najit pdf na netu ale nejak ho nemuzu najit.

J.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Wednesday, October 17, 2012 9:04 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Cyklický režim VRLA akumulátorů

Zdravím,
  při včerejším náhodném zkratu a vypadnutí jističe mi doma popadalo, co mohlo, což je neklamnou známkou toho, že akumulátory, zajišťující napájení 48V zařízení v případě výpadku sítě (odběr 3-5 A) již mají své za sebou.
  Protože za elektřinu platím docela dost, zvažuji možnost pořídit akumulátory s vyšší kapacitou, určené pro cyklický provoz, a nabíjet je jen v době nízkého tarifu (typický akumulační tarif, tak proč s ním nenabíjet akumulátory, že :-) )?
  Nyní řeším otázku, zda se to vyplatí, tj. zda omezený počet cyklů těchto aku spolu s jejich vyšší cenou nepřevýší úspory dané nabíjením v době NT.
  Uvažuji třeba o těchto aku: http://shop.battex.cz/vyrobky/HZY12C-26.php,
kterých bych koupil 8 a udělal 2 řady spojené paralelně. Jejich cena je nižší než použít baterií vhodného typu o kapacitě 50 Ah.
  Zdroj, který bude baterie nabíjet (48V/20A) samozřejmě mám připraven.
  Samozřejmě by byly asi lepší NiFe aku, ale ty nevím kde sehnat a cenově by byly asi taky úplně jinde.
  Co vy na to ?
    Zdraví Pavel