Cyklický režim VRLA akumulátorů

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Říjen 17 09:04:05 CEST 2012

Zdravím,
  při včerejším náhodném zkratu a vypadnutí jističe mi doma popadalo, co
mohlo, což je neklamnou známkou toho, že akumulátory, zajišťující napájení
48V zařízení v případě výpadku sítě (odběr 3-5 A) již mají své za sebou.
  Protože za elektřinu platím docela dost, zvažuji možnost pořídit
akumulátory s vyšší kapacitou, určené pro cyklický provoz, a nabíjet je
jen v době nízkého tarifu (typický akumulační tarif, tak proč s ním
nenabíjet akumulátory, že :-) )?
  Nyní řeším otázku, zda se to vyplatí, tj. zda omezený počet cyklů těchto
aku spolu s jejich vyšší cenou nepřevýší úspory dané nabíjením v době
NT.
  Uvažuji třeba o těchto aku: http://shop.battex.cz/vyrobky/HZY12C-26.php,
kterých bych koupil 8 a udělal 2 řady spojené paralelně. Jejich cena je
nižší než použít baterií vhodného typu o kapacitě 50 Ah.
  Zdroj, který bude baterie nabíjet (48V/20A) samozřejmě mám připraven.
  Samozřejmě by byly asi lepší NiFe aku, ale ty nevím kde sehnat a cenově
by byly asi taky úplně jinde.
  Co vy na to ?
    Zdraví Pavel