OT: skok ze stratosfery

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Říjen 16 15:08:38 CEST 2012

Dne 16.10.2012 14:21, Peter Bosnak napsal(a):

> Počas toho prenosu ukázali párkrát pohľad kolmo na zem. Boli tam viditelné
> nejaké štruktúry a svetlé plochy na zemi kolmo pod kabínou, ktoré sa takmer
> nepohybovali. Sú zreteľne vidieť pri zábere zhora pri jeho skoku. Ale na iných
> záberoch, ktoré boli trochu zo šikma sa zem mierne pohybovala, lenže sa zdalo,
> že smer pohybu sa menil, takže skôr išlo o mierne otáčanie a kolísanie tej
> kabíny. P.B.

Ty objekty jsou písečné oblasti asi 50 km na východ od Roswellu.

K místní diskusi:

Asi jste si všimli, že se čekalo na klidné počasí.

Kinematika a odstředivá síla nehraje v horizontálním směru pohybu prakticky
žádnou roli, spíše meteorologie. Většinu času trávil pod balónem a ten se prostě
pohybuje s atmosférou. A atmosféra se vůči zemi pohybuje převážně ze západu na
východ. Těch cca 50 km je pohyb v nižších vrstvách atmosféry v první hodině. Pak
už prakticky žádný pohyb proti zemi nebyl.

Při pádu je rychlost irrelevatní. Osobně mám pocit, že ty písky byly vybrány
záměrně, aby měl při pádu cíl stále v dohledu.

Standa