Rozbeh motoru

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Neděle Říjen 14 22:21:43 CEST 2012

....njo, jenomže to právě byly ty kroužkové motory - kdy kotva není
nakrátko, ale vyvedená ven přes kroužky.
Postupným zkratováním v "solance" se motor rozběhnul a pak se kotva
zkratovala ( elektody sedly nadoraz)
Mnoho odborníků se divilo a konstatovalo , že je to nebezpečné. Nikoliv,
rotor - kotva je oddělená od síťě a maximální napětí tam dosahovalo cca 60V.
Tedy žádné nebezpečí nehrozilo ani při rozlití solanky.