odolnost FV panelu proti provozu naprazdno

Pátek Říjen 12 08:01:14 CEST 2012

Dobře. Ale nebavíme se tady o nějakých trapných 15% (no dobře tak 17)
energie? Zvlášť u toho mého amorfního panelu, který má účinnost
poloviční než křemík? A nějaká možnost průrazu? Vždyť ten přechod dává
napětí v propustném směru, kde se při vyšším napětí normálně otevře a
vzniklý náboj svede. Přece snad ta dioda není tak mizerná, aby měla
závěrné napětí porovnatelné s propustným a dokázala se prorazit v
propustném směru. Jediné co mě napadlo, nevím jak jsou ty křemíkové
panely dělané. U toho amorfního je polovodivá vrstva napařená přímo na
skle, které se chladí okolním vzduchem.Křemík je na nějaké základní
desce (taky na skle?) položený? Nebo celoplošně lepený? A přikrytý
dalším sklem. Pokud je přichycený jen v pár bodech a prostor mezi skly
není vyplněný tepelně vodivou hmotou, vzniká tam skleníkový efekt a
třeba panely pro ohřev vody, kde ten povrch uvnitř má extrémní
pohltivost, se dokážou bez vody rozpálit na 250 st.C. Takže ten
křemíkový asi míň, ale stejně je tam asi každá odvedená energie dobrá.
Anděl