PIC 16bit nebo 32bit?

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Říjen 11 12:17:46 CEST 2012

Ono je tady otazka toho USB a LAN.
Podle mne je nejlepsi reseni krabicka s LCD 5", 2x USB, 5V napajeni a
ethernet. OS WIN embeded nebo Android. Krabicka by slouzila jen jako
rozhrani, dulezite funkce by zastaval procesor pripojeny pres USB - RS232
prevodnik.
Navrhnout graficke rozhrani pro WIN je otazka par hodin, na jednocipy tak
vykonne nastroje zatim moc nejsou. Totez plati pro sitove sluzby, USB, tisk
atd.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: "j s" <jarin.hw na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 11, 2012 11:57 AM
Subject: Re: PIC 16bit nebo 32bit?

Priznavam sa k autorstvu uvedeneho pamfletu.
Od prelomu roku 2010/2011 sa nieco pomenilo (hoci nic zasadne), ale
nenasiel som stale dusevnu silu k tomu, aby som to aktualizoval. Vidim
to skor na nejake dazdive novembrove popoludnie, ked bude lautr prd co
robit.

Ale na nejake pripadne otazky mozem odpovedat aj tu.

Napriklad vyvojove nastroje su tie iste ako pre 8-bity: MPLAB (pre
tych odvaznejsich MPLABX) a prislusny kompilator. Kompilatory s
obmedzenymi optimalizaciami su volne dostupne na webe a stacia IMHO na
vsetko. Okrem toho existuju aj nejake ine derivaty MIPS GCC, jeden z
nich pouzivam na buildovanie RetroBSD projektu, ale nemam dovod
nepouzivat tie Microchip-acke.

Plusy a minusy su zhrnute v tom pamflete. 16 aj 32 bity su v mnohych
aplikaciach zamentitelne, 32 bity maju viac vykonu a pamate, ale nie
vzdy to potrebujete. 16 bity su zas o dost jednoduchsie na pochopenie,
osvojenie a pouzivanie (prirovnal by som to k osembitom, v tomto
ohlade), ale pre niektore aplikacie maju nizsie polozeny strop pamate
a vykonu.

Ak chcete zacat s PIC32, kupte si trebars PIC32MX250F128B - ma to
128kB FLASH, 32kB RAM, 40MHz MIPS jadro, kopu periferii, aj USB a je
to v DIP28 puzdre.
Ak chcete zacat s PIC24, tak odporucam PIC24FJ64GA102 - 64kB FLASH,
8kB RAM, 32MHz, kopu periferii, malu spotrebu a je to v DIP28; alebo
PIC24FJ64GB002 - cca to iste, ale ma to aj USB.