BGA puzdra, layout dosky

j s jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Říjen 11 06:58:27 CEST 2012

Jo, to pomenovanie piecka je asi trochu zavadzajuce - u mna je uz
zauzivane, pretoze zariadenie povodne pochadza z vyrobnej linky pre
fiber-optic spoje a tam sa to nazyva piecka - nieco taketo
http://www.metrotek.com/ft-oven.htm
Inak je to asi 200W vyhrevne teleso, k tomu som si pridal hlinikovu
dosku cca 15x15x0,6cm. K tomu som si zbastlil jednoduchy teplotny
regulator (ani to nie je PID regulator, iba jednoduchy komparator).
Teplotu si mozem regulovat medzi 50-150 stupnami celzia. Vacsinou
pouzivam nieco okolo 120-130 stupnov.
Na tu vyhrievanu hlinikovu dosku dam plosak, necham zohriat a potom
zhora idem teplym vzduchom.

Slovo fen sa pouziva aj v slovencine :-)
Nie som si ale isty, aku teplotu vzduchu dosiahnete. Treba zmerat.
Navyse, je ine mat pod plosakom kus kovu ohriaty na 120 stupnov a
fukat nanho vzduch s teplotou 120 stupnov.

Ta Vasa pec je IMHO lepsia ako moja kombinacia spodny ohrev + teply
vzduch - tipujem ze vnutri suciastok a plosneho spoja budu mensie
teplotne gradienty. A konieckoncov je to asi skladnejsie a vhodnejsie
do bytoveho bastlkutiku.
Ked idete spajkovat trebars take QFN-ko, ako nanasate pastu?