IDE pro vyvoj pro MCU - MS VS + WinGDB

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 8 18:35:57 CEST 2012

Jestli je to dotaz na WinGDB, tak jsem zadne moc rozumne how-to nenasel
(ale popravde zas tak moc nehledal).
Na jejich strankach www.wingdb.com je strasne moc pismenek, ale malo
informaci. Takze jsem to delal vicemene systemem pokus-omyl.

Pouziva se Makefile-projekt.
To mi zrovna vyhovuje, protoze se nechci vazat na zadne konkretni IDE, takze
Makefile je idealni univerzalni volba. Ja osobne si Makefile pisu rukama, ale
to WinGDB my melo umet Makefile vygenerovat z naklikaneho projektu (to
jsem ale nezkousel).

Pak je tam (podle me) trochu chaoticky moznost nastavit ten projekt jako
WinGDB projekt, nebo jako bezny konzolovy Visual Studio projekt.
Tady jsem logicky zvolil moznost WinGDB projekt, ale to je zrovna spatne.
Ono totiz aby fungovalo doplnovani Intellisense, tak o tech souborech musi
MS Visual Studio musi vedet, a to je zajisteno jen v pripade jeho vlastniho
projektu.
Takze spravny postup - zalozit MS VS konzolovy projekt, specificke nastaveni
pro WInGDB pak nastavit ve WinGDB-properties toho projektu.

Pokud se pouzije vlastni Makefile, tak se ani nemusi nijak konfigurovat
pristup k toolchainu, protoze to Visual Studio jen proste zavola make a ten
to vsechno vyresi. Takze s kombinaci ruznych toolchainu nani zadny problem.
Jedine, co se musi nastavit je cesta ke GDB (ktery samozrejme pochazi
ze zvoleneho toolchainu).

Pak to funguje hladce, vazba editor-preklad-debug je plnohodnotna,
da se nastavit, jestli pred zacatkem debugoani to ma ten SW nasypat do
ciloveho zarizeni (moznosti Vzdy, Nikdy, Jen pri zmene).
Breaknuti bezici aplikace, prace s breakpointy, prace s registry atd. funguje
hladce, tak, jak by si to asi clovek pral.

Maly tip na zaver: v tech WinGDB properties je moc polozek, ale vetsina
z nich se nemusi nastavovat. Nicmene neni na prvni pohled jasne, ktere
se nastavit musi a ktere ne.
Takze doporucuju si napred vytvorit jeden WinGDB projekt, ktery se dela
formou wizardu, a ktery vyplni ty potrebne veci, takze je mozne se podivat,
co musi a nemusi byt nastaveno.
Ty ostre projekty jak delat jako MS VS projekty.

Petr Labaj