IP telefonie?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pondělí Říjen 8 15:59:38 CEST 2012

On Sun, Oct 07, 2012 at 03:31:42PM +0200, cipisek.cipr at seznam.cz wrote:

> Linksys SPA9000 stoji kolem 6000 Kc, nejsme si jist zda budou chtit tolik
> investovat.
>
> Trocha ladeni s Asterisk by snad nevadila, ale jak jsem pochopil na Windows
> Server 2008 to nerzchodim a stvet kvuli tomu dalsi zrouci Linux server mi
> prijde nerozumne.  Hodil by se Asterisk pro neco jako jsou routerboardy pro
> mikrotik. To s Raspberry se zda byti zajimale, ale asi bych radeji neco vice
> zabehleho a s nejakym howto jak nastavit aby mi pres to pak nevolali nejaci
> rusaci a podobne.

> [...]

A co takhle pouzit nejakou nizkospotrebovou desku, napr. Intel DN2800MT?
Staci do toho dat pameti (2GB za 200,-) a nekde ze stareho notebooku zdroj
a nejake uloziste dat (klidne USB stick) a mate server. Nainstalovat
nejaky Debian s Asteriskem taky neni slozite a jako bonus oproti "profi krabickam"
mate napr. pravidelne bezpecnostni updaty...

P.T.