Vypocet transformatoru + material na vyrobu VN vinuti

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Sobota Říjen 6 08:47:37 CEST 2012

Kdyz jsem u tech ohradniku. V Rakousku maji super system na ohradniky - v brane jsou dva pruzne pogumovane pruty. Uprostred brany se dotykaji. Takze neni vubec nutne vystupovat z auta. Pesky je to taky pohoda - drzadlo telekopickych hulek neprobiji.
Skoda ze to neni zavedeno i u nas.

Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: cipisek.cipr na seznam.cz
  To: HW-news
  Sent: Saturday, October 06, 2012 2:38 AM
  Subject: Re: Re: Vypocet transformatoru + material na vyrobu VN vinuti

  Cituji z CSN a EN pro elektricke ohradniky

  - ohradnik pro kone maximalni energie pulsu 5J pri 6kV

  - ohradnik pro skot, ovce a bojova plemena psu maximalni energie pulsu 3J pri 11kV

  - ohradnik pro mala zvirata maximalni energie pulsu 1J pri 11kV

  to vse pro zatez 500Ohm

  Cili odpoved na otazku, 70uF 400V je odpovidajici zasobnik energie pro ohradnik na kone dle ČSN a EN.

  Vami navrhovany 2uF C da na 400V  0,16J a to by nevyplasilo ani kuzle, nesmite zapominat na delku ohradniku,ktera je treba 4km, ale klidně i dvojnasobek.

  Procetl jsem dokumentaci k nekolika profi ohradnikum a rozebral ceskou parodii na ohradnik, podle kategorie obsahuji bud 70  nebo 40  uF C, jako zasobnik energie.

  V tom co jsem rozebral byl rozbehový C 40uF, ale byl dobijen i v dobe vybijeciho pulsu cili k energii pulsu se pricitalo i to co tekko ze site.

  Profi ohradniky nejvetsiho vyrobce (Novy Zeland) obsahuji 70uF 400V C , ktery je nabijen cca 1s, pak odpojen od zdroje a s intervalem 1,5 respektive 2,5s vybit do ohradniku , podle fotky jsem odhadl hmotu trafa na +- ETD59.

  Mereni vybijeciho proudu C probehlo s 40 zavity na feritu jadra ETD59, indukcnost civky neco pres 8.5mH a spickovy proud byl +- 150A

  Muj skromny odhad je, ze 5J civkou z Favorita nepreleju, o vystupnim napeti nehovoric.

  Ciprian