OT: svařování PP

Pátek Říjen 5 14:02:43 CEST 2012

horkovzdušnou pistolí jsem úspěšně svařoval PE vodovodní trubku (tu
černou) když jsem si pod základovou deskou udělal příliš ostrý ohyb
husího krku. Protáhnul jsem napřed tenkou, na konec navařil tlustší a na
to ještě tlustší - tu správnou. Sváry vydržely i dost brutální tahání.
Jinak PP by měl jít svařovat, ale těch PP asi bude víc druhů. Vodovodní
trubky (šedé PPR) se dělají z hostalenu a ten má svařitelnost výbornou.
Je potřeba natavit jen povrch, ale až skoro do tekutého stavu. Takže
ohřívat intenzivně a krátce, aby se destička neroztekla celá. Při tom
teplotu moc nepřekročit, aby se povrch nezačal pálit. Myslím že lepší
než horkovzduch by byl kontaktní ohřev. Přenos tepla je intenzivní a
teplota svářečky se dá dobře kontrolovat. Velké průměry trubek se
svařují že se ohřejou kontaktně na rovné ploše a natavené plochy se k
sobě přiloží. Musí to být poteflonované, aby se trubka na svářečku nelepila.
Anděl