Vstupni obvody k voltmetru

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Říjen 4 19:09:33 CEST 2012

Díky za inspiraci, původní idea sice byla na dílenské měřidlo a Váš návrh
vypadá jako konkurence Agilentu (už jen ta poznámka v DS o 6 místných DMM),
ale zvážím ho - cenu už to tak dalece nenavýší a přesnost by mohla vzrůst
řádově (nemluvě o tom, že by se to dalo pojmout jako jednorozsahové).

A co k tomu měření střídavých napětí? Já jsem právě pro maximální
zjednodušení konstrukce uvažoval o integrovaných TrueRMS převodnících (AD737
nebo něco podobného), to by tam po vřazení asi vneslo trošinku chaos.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 04, 2012 4:32 PM
Subject: Re: Vstupni obvody k voltmetru

Takže trocha inspirace?
Pokud to má být jednoduché, tedy pokud možno jednorozsahové, doporučoval
bych nějaký lepší převodník. Nedávno jsem něco dělal s MCP3553, kupoval
jsem je u Farnella. Na 100V můžete mít rozlišení 1mV. MCP3551 a 52 mají
všude, jsou na přesnost lepší, potlačují 50 (60) Hz, ale jsou pomalé.
Trochu jsem se s tím vyvstekal, potřebuje to na + a - vstupu přesně
stejný odpor a píšou tam pod 3KOhmy. Vstupní proud je daný nabíjením
kapacit uvnitř, s nezablokovaným vstupem to má strašný šum. Nakonec jsem
skončil u 470 Ohmu 1% a před převodník jsem dal zesilovač. U jeho výběru
taky záleží, jestli to má být rychlé nebo přesné. Operák MCP6V01 zase na
vstupu přepíná kondy a je potřeba mu vstup blokovat alespoň 100nF. Ale
má offset max. 3uV, což je lepší než ten převodník. Teď v další aplikaci
používám operák MCP6051, který má sice offset 150uV, ale nevytváří si na
vstupu bordel a můžu mu do vstupu dát velký odpor.
Anděl