Elektroinstalace v dome

Středa Říjen 3 21:24:31 CEST 2012

Jak tahané mimo elektriku? Počítač připojený na elektriku se nepočítá? V
tom domě kde síťovky odešly, byly nainstalované přepěťovky? Myslím že
problém je ve spojování hromosvodu s ochranným vodičem sítě podle
starých norem. Rázová vlna se pak po síti šíří pěkně daleko. Ještě
nebydlím, ale už mám hrůzu ze sousedů (víc jak polovina baráků v celé
nové čtvrti) kteří nemají hromosvod a mají anténu na střeše. Náš soused
sice hromosvod má, ale neuzeměnou anténu skoro o 2 m výš. Je mi houby do
toho jak dopadne jejich televize a jejich instalace až k nim bouchne,
ale nerad bych se svým ledkovým osvětlením zůstal po tmě. Proto dost
uvažuju, že mimo přepěťovky v rozvaděči si nechám dát bleskojistky do
sloupku před barák (před elektroměr).
Anděl