total OT: konfigurace mailoveho serveru

David Belohrad david na belohrad.ch
Středa Říjen 3 09:42:48 CEST 2012

Ahojte,

vim, ze tohle sem nepatri. Par fundovanych lidi, co by mi mohli v tomhle
porad tu je, takze pripadne odpovedi prosim soukrome, abychom
nezatezovali konferu.

Pred casem jsem zbastlil server, na kterem mi bezi i postovni server. Je
to kombinace postfix+dovecot, navrch nainstalovany roundcube, ktery
pouzivam obcasne, a jako hlavni mailovy klient pouzivam notmuch.

Problem, ktery mam, je z meho pohledu velmi neobvykly. V emacsu, ktery
bezi na jine masine, nez serveru, vsechno funguje perfektne. Mohu
cist/psat maily, remote-notmuch funguje vytecne. Ovsem:

1) pokud se prihlasim do roundcube, mohu maily cist, ale nejsem schopny
zadny poslat

2) pokud se prihlasim na server, a spusim emacs (nebo jakykoliv jiny
email client), mohu maily taktez cist, ale vubec zadny nejsem schopny
poslat.

Z celeho toho mi vyplyva, ze pokud se do postfixu hlasim ze vzdaleneho
pocitace, tak vsechno funguje bez problemu. Pokud se ovsem do postfixu
(na poslani mailu) hlasim primo ze serveru, tak je neco totalne spatne,
a mail se neposle.

Emacs mi dava trasovaci informace, ktere vypadaji nasledovne:

------------------
220 server.belohrad.ch ESMTP Postfix (Debian/GNU)^M
Process SMTP killed
EHLO server.belohrad.ch.belohrad.ch^M
250-server.belohrad.ch^M
250-PIPELINING^M
250-SIZE 100000000^M
250-VRFY^M
250-ETRN^M
250-STARTTLS^M
250-ENHANCEDSTATUSCODES^M
250-8BITMIME^M
250 DSN^M
STARTTLS^M
220 2.0.0 Ready to start TLS^M
[...]
250-AUTH PLAIN LOGIN^M
250-AUTH=PLAIN LOGIN^M
250-ENHANCEDSTATUSCODES^M
250-8BITMIME^M
250 DSN^M
MAIL FROM:<david na belohrad.ch> SIZE=1086^M
250 2.1.0 Ok^M
RCPT TO:<david na belohrad.ch>^M
554 5.7.1 <server.belohrad.ch[10.0.1.1]>: Client host rejected: Access
denied^M
QUIT^M
221 2.0.0 Bye^M

Na prvni pohled je videt, ze je neco spatne s EHLO, ovsem rekl bych, ze
tohle neni ten duvod, proc je klient odmitnut.

Za jakoukoliv radu budu neskonale vdecny.

d.