RE: RE:Kde sehnat tahový potenciometr

Úterý Říjen 2 16:27:51 CEST 2012

Díky za reakce (konečně !!!) k věci.
Já mám kapalinu z Kontoxu 10 (tu mazací - nikoliv čisticí) ve skleničce - je to úspornější než sprej, stejně tak Diavu.
Pokusy s kondenzátory dělat nebudu, ten zesilovač vydržel 15 let, když vydrží dalších 5 bude to v pořádku. Jinak to chrastění bylo částečně i od přepínačů, ty se daly rozebrat a vyčistit v pohodě. Teď to šlape.
Ale je to zajímavá teorie - to jako zbytkový proud (řády uA) z elektrolytu vypaluje tu dráhu intenzivněji než střídavý signál v řádu 10uA ? Vždyť to jsou tepelné účinky a tam by to snad mělo být jedno ? Nebo se pletu ?

Zdravím
Kručinský

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Peter Bosnak
Sent: Monday, October 01, 2012 11:04 AM
To: Hw-list na list.hw.cz
Subject: RE:Kde sehnat tahový potenciometr

>Poslední věc kterou můžete zlepšit je, že potenciometrem nepoteče DC proud. Jednoduše vložíte oddělovací kondenzátor, kapacitu podle vstupního odporu následujícího stupně a nejnižžšího přenášeného kmitočtu.

Je dosť dôležité, aby cez tento kondenzátor netiekol žiadny prúd, čo u elektrolytov nie je zabezpečené, takže je lepšie použiť nejaké "neelektrolyty". Dnes sú už bežne v ponuke dosť veľké kapacity. Keď som v dávnych dobách tento problém riešil, tak sa dali zohnať len pomerne veľké krabicové kondenzátory Tesla asi 2x2x2 cm do kapacity 4 mikrofarady. Ale i tak to problém vyriešilo a niektoré zosilňovače Transiwatt zo 70-tych rokov po tejto úprave fungujú už 40 rokov bez spomenutej závady. P.B.