Re[2]: Kde sehnat tahový potenciometr

glajcpavel pavel.glajc na del.cz
Pondělí Říjen 1 09:35:23 CEST 2012

Pro opravu potenciometru jste udělal skoro maximum. Pro úplnost dodávám, že Diavou se maže jen odporová dráha, druhý konec sběrače který jezdí po kovu by měl zůstat čistý. Poslední věc kterou můžete zlepšit je, že potenciometrem nepoteče DC proud. Jednoduše vložíte oddělovací kondenzátor, kapacitu podle vstupního odporu následujícího stupně a nejnižžšího přenášeného kmitočtu. Při průchodu DC proudu (mezi sběračem a odporovou dráhou) je něco jako Křižíkova oblouková lampa.
Místně se vypaluje odporová dráha vznikají větší a větší krátery a ty pak při styku se sběračem chrastí. Diava vytvoří jakýsi maz, který uvedené krátery zaplní. Myslím, že víc už udělat nemůžete.
Pavel Glajc