OT: Jak vznikají většiny [WAS: Kde sehnat tahový potenciometr]

Milan B. milan na bastl.sk
Pondělí Říjen 1 08:34:46 CEST 2012


On 1. 10. 2012 7:07, Pavel Troller wrote:
> Zdravím,
>> Takze pouzivatelia TB, plugin LookOut je to prave riesenie, ak nechcete,
>> aby sa vacsina musela prisposobovat mensine.
> Tady vůbec nejde o většinu nebo menšinu. Tady jde o dodržování standardů.
> Jsem asi neznalý. Prosím, odkažte mne na dokument jakékoliv uznávané
> standardizační organizace (IETF, ITU, ISO, ETSI, ANSI...), kde je popsán
> standard ms/tnef aneb struktura přílohy winmail.dat.

Tie normy su nasledujuce:
- ja som velky, budem si robit co chcem, ty sa prisposob
- milionom ludi to ide v poriadku, problem mas ty

A ostatni sa prisposobuju. Videli ste to aj tu -  dve reakcie "mne to 
chodi", pretoze niekto nainstaloval/implementoval nejake riesenie, ktore 
winmail.dat dekoduje on-fly. Podobne je to aj inde - vsetci, kto sa chcu 
udrzat (ci uz komercne firmy, ale aj tvorcovia OSS vo vsetkych podobach) 
sa musia tymto dokurvenym, pomenenym a nedodrziavanym standardom 
prisposobit.

No a tak vznika vacsina (v radoch uzivatelov), presvedcena, ze je vsetko 
v poriadku, pouzivaju to najlepsie na svete a je tu len par "neschopnych 
idiotov" ("Aktualizace by nepomohla?"), ktori nie su schopni toto blaho 
vyuzivat.

Vas pribeh ukazuje, ze presne tak sa chovate aj vy (to nie je vycitka). 
Takze ste implementovali vyssie zmienene normy a tuto vacsinu ste 
podporili a upevnili.

-m-



>
>    Bohužel jsem na tuto problematiku od minulého týdne docela citlivý, jinak
> bych to nechal plavat - nějaký potenciometr mi může být ukradený. Ale u nás
> ve firmě se stala taková příhoda, kterou vám sem napíšu a ze které se ještě
> jen těžko vzpamatovávám.
>
>    Jeden VIP zákazník (opravdu VIP - tvoří několik procent naší měsíční
> tržby) si instaloval ve své firmě pokročilé komunikační prostředí od jisté
> firmy - inu, asi uhodnete, jakou mám na mysli, je to ta, z jejíž dílny je
> i ten diskutovaný formát přílohy. My jako operátor jsme byli vyzváni, abychom
> mu poskytli SIP trunk. A ono už se to instaluje týden a ještě to nefunguje.
>    1) 95% či více operátorů či obecně uživatelů SIPu používá pro komunikaci
> IP protokol UDP. Je to prostě industry standard. Nicméně, tento produkt může
> komunikovat výhradně na TCP. Poněvadž naše operátorská SIP platforma TCP
> podporuje jen pro zabezpečená spojení (TLS, SIPS), nastal docela problém.
> Naštěstí máme v cestě mezi zákazníkem a námi SBC (Session Border Controller,
> v podstatě velmi specializovaný firewall pro VoIP), které umí překlad. Tož
> jsme spustili překlad UDP/TCP a zpět. Jenže ...
>    2) Z nějakého důvodu ta potvora vytvoří více TCP spojení a pak posílá
> různé části dialogů různých hovorů po různých spojeních. To SBC má docela
> problémy to dát dohromady tak, aby to dávalo smysl i na té UDP straně. Kolega
> to ladil asi 2 dny a 3x musel volat na placenou podporu dodavatele SBC.
> Myslíte si, že to tím skončilo ? Zdaleka ne...
>    3) Když už alespoň pakety chodily, jak měly, přišlo na řadu zkoušení volání.
> Další zádrhel - nebyl slyšet vyzváněcí tón. Jednoduchý trace to vysvětlil -
> RFC 3261 (SIP) a RFC 3960 (Early Media and Ringing Tone Generation in SIP)
> jasně specifikují, jak se má zakládat mediální relace potřebná pro přenos
> vyzváněcího tónu a jiných médií před přihlášením - ve zprávě 183 Session
> Progress. Nicméně, výše uvedený systém posílá média (SDP část zprávy) ve
> zprávě 180 Ringing, kde to nikdo nečeká. Naopak, výše uvedená RFC přímo
> předpokládají, že v této zprávě média nebudou. SBC dostává opět zabrat -
> je to stavový automat a je teoreticky schopné vyřešit i tento problém - ale
> pomalu bude tím zákazníkem tak zatíženo, že už nestihne dělat nic pro nikoho
> dalšího. Navíc implementace těchto nestandardů stojí dny práce vývojáře, který
> by měl dělat ve své pracovní době spoustu jiných věcí a ještě jsme osočování,
> proč nám to tak dlouho trvá.
>    Kolega už ztrácel nervy a při jednom z hovorů s velice rozezleným zákazníkem
> se ho zeptal, zda to jeho zařízení má alespoň jeden certifikát kompatibility
> s jakýmkoliv uznávaným VoIP systémem. Odpověď z druhé strany nám všem vyrazila
> dech: Cože? Já mám být kompatibilní s vámi? No to si snad děláte legraci!
> VY budete kompatibilní SE MNOU! Ještě buďte rádi, že po vás nechceme papír, že
> ty vaše krámy jsou certifikovány pro použití s naším novým, krásným, perfektním
> systémem!
>    Mno... Tak to jenom jedna ilustratinví příhoda, jak vznikají většiny :-(.
>    My v práci musíme držet hubu a krok... Ale po mně doma ve volných chvílích
> toto opravdu nechtějte :-).
>
> Zdraví Pavel.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list