Re: A jak dal? [WAS: papírový počítač CGS]
David Obdrzalek
David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Pátek Listopad 30 13:06:41 CET 2012
Na Cargenie Melon udelali pro uceni totalnich zacatecniku projekt Alice
http://www.alice.org/
Je to orientovane na programovani "storytelling in 3D virtual environment",
tedy ne vypocty, spis hejbani pajdulakama, coz prcky (a i vysokoskolaky
neprogramatory) bavi - a videl jsem v tom udelane docela pokrocile hry,
strilecky, litacky apod. O zobrazovani se vubec nastaras, je to v tomhle smyslu
objektove, hrnecku.var, sezame.otevri, Jiriku.lej a tak.
Programovani je drag&drop, nicmene jazykove konstrukty jsou vicemene stejne
jako v beznych jazycich (C++, C#, Java). Na nauceni algoritmizace to je hodne
dobry, zaroven hned vidi, co ten program dela, aniz by museli resit
vykreslovaci eventy. Ale na druhou stranu je pravda, ze se nenauci dat pozor na
syntaxi, protoze je editor nenecha udelat neco synakticky spatneho. No ale to
uz muze byt druhy krok po zvladnuti problemu analyzy ulohy a navrhu algoritmu.
Spousta prikladu se da vygooglovat, pekne uvodni tutorialy maji treba na
http://www.cs.duke.edu/csed/alice/aliceInSchools
Mimochodem, jednim z autoru je (byl) Randy Pausch, vrele doporucuju jeho
prednasku "Really Achieving Your Childhood Dreams" aka "The Last lecture".
David
On 30 Nov 2012 at 8:19, Martin Locker wrote:
> Zdravím,
>
> tak papírový počítač se u mého mladého (10 let) setkal s úspěchem. A hned by
> chtěl něco dál.
> Měl byste někdo tip jak dál pokračovat na PC (já osobně mám raději ty
> jednočipy, kde se nemusím
> zabývat tím otravným GUI).
>
> Jak jsem si v pravěku ověřil, tak začít s psaním her je velmi motivující.
> (první jsme na 8-bitu psal právě po vzoru
> papírového počítače kámen-nůžky-papír a pak už pong, pexeso, ...). Basic (ať
> už jakkoli zatracovaný) byl právě
> v oblasti zobrazení krásně jednoduchý. Dnes je to na PC vše schované v oknech,
> ...
>
> Chtělo by to něco, kde lze programovat s tím, že bude právě co nejvíce
> potlačena nutnost řešit vizuální stránku, ale aby jazyk zůstal nějaký
> standardní (ne tedy klikací systém alá MS Visual ..., kde se absolutně ztrácí
> struktura programu, protože "jen" obsluhuji události) .
>
> Díky za tipy
>
> Martin Locker
>
>
>
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list