Re: Re[2]: OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Listopad 29 23:47:39 CET 2012


Mozem ta ubezpecit, ze smejd to nebol. Ale myslim, ze je uz najvyssi
cas vypnut pocitac a ponorit sa do dalsieho digitalneho sna... :)

2012/11/29 j s <jarin.hw na gmail.com>:
> Nebol ten budik proste blby cinsky smejd? :-)
> Ja som mal podobne zariadenie, ktore si obcas menilo naprogramovane
> konstatny. Ze to bol smejd viem velmi dobre, ved som ho sam zostrojil
> a naprogramoval :-)
>
>
> 2012/11/29 Andrej Jancura <aj.hwlist na gmail.com>:
>> Pokial sa Vam zda, ze je to scifi, tak skuste zo srandy najst tri
>> mozne sposoby ako to preprogramovali... :) Ako pomocku mozete pouzivat
>> normy EMC.
>>
>> A.
>>
>> 2012/11/29  <hw na itherm.cz>:
>>> Jak se zda, tak Akta X davaji i tady na konfere, ne jen v TV :-)
>>>
>>> Pavel
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
>>> Behalf Of Andrej Jancura
>>> Sent: 29. listopadu 2012 23:16
>>> To: HW-news
>>> Subject: Re: Re[2]: OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]
>>>
>>> No tak Ohmov zakon, stalo sa mi par krat, ze podla pocasia ci konstelacie
>>> hviezd a komet v piatok poobede neplatil. Vtedy som odlozil multimeter a
>>> zmeral to v pondelok, kedy to bolo uplne v pohode. Viete na zaklade
>>> dlhodobeho pozorovania som zistil, ze moderne pristroje maju jednu genialnu
>>> funkciu - zblnutie obsluhy...
>>> Pozorovanie zacalo pred desiatimi rokmi, ked som sa vratil z dovolenky do
>>> svojho zamknuteho 1 izboveho bytu. Moj radiobudik, ktory mi pravidelne vyse
>>> roka pustal rano o 7:00 radio so spravami sa zapol o 5 minut skor. Tak som
>>> patral co bola pricina. On bol fakt preprogramovany. Odvtedy presviedcam sam
>>> seba, ze som ho preprogramoval sam... Viete je to ako v zaverecnej casti
>>> filmu cista dusa, ked prisli oznamit Nashovi, ze dostal nobelovku. A on si
>>> zastavil studentku a spytal sa jej, ci ten chlap sa mu len zda, alebo je
>>> realny? A ked zistil, ze je realny, zacal sa s nim bavit. Je to velmi poucny
>>> film.
>>>
>>> A.
>>>
>>> 2012/11/29 Jirka MWW <jirka.mww na gmail.com>:
>>>> Většina fyzikálně - technických vzorců,  se kterými jsem byl v životě
>>>> konfrontován opravdu fungovala. Pokud to vypadalo že ne, chyba byla
>>>> obvykle u mne.
>>>> Například platnost Ohmova zákona jsem si v životě ověřil mnohokrát.
>>>> S ověřováním Maxwelových rovnic je to v praxi sice trochu horší,
>>>> přesto bych si nedovolit tvrdit, že mají daleko do reality.
>>>>
>>>>
>>>> Dne 29. listopadu 2012 10:21 Andrej Jancura <aj.hwlist na gmail.com>
>>> napsal(a):
>>>>> Dobry den,
>>>>>
>>>>> mozem sa spytat, ako by ste reagoval, keby Vam dotycny v druhom
>>>>> pripade povedal rovno, ze teoreticky to rozoberal, prakticky nieco
>>>>> skusil pomerat a ze ked to zacal prepocitavat z tych merani, tak
>>>>> vysli somariny? Lebo ja si myslim uz dost dlhu dobu, ze tie
>>>>> teoreticke vzorce, co do cloveka pocas zivota natlacia v skolach
>>>>> rozneho stupna maju dost daleko od reality a realnych veci... Ale to
>>>>> je iba moj nazor. Skor mam pocit, ze vsetky tie teorie a vzorce v
>>>>> podstate maju cloveka zmiest pri skumani a overovani reality, nedaj
>>>>> boze pravdy. Ked mate na vysvetlenie a popisanie nejakeho fyzikalneho
>>>>> javu tri styri teorie... Vyberte tu spravnu.
>>>>>
>>>>> A potom este, necudujem sa tomu druhemu ze vobec nic nepovedal...
>>>>> Viete aky tazky vnutorny boj musel viest sam so sebou pri predstave,
>>>>> ze by mal nieco povedat k teme a nedaj boze povedat vlastny nazor?
>>>>> Viete ked sa pozriem na to, ako su dnes ti rozni inzinieri, magistri
>>>>> ci doktorandi systemovo zgumovany, tak chapem, ze radsej je vacsina z
>>>>> nich ticho.
>>>>>
>>>>> A.
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012/11/28 Slavomir Skopalik <skopalik na elektlabs.cz>:
>>>>>> Dobry dever,
>>>>>> ono je rozdil mezi drilem (viz. treba kompletni velka nasobilka) a
>>>>>> pochopenim proc to delam.
>>>>>>
>>>>>> Trochu se ted rozepisi, tak snad mistni prominou.
>>>>>> Mam mensi SW firmu a mimo jine, je moji prac. naplni i vedeni
>>>>>> prijimacich pohovoru.
>>>>>> Uz mnoho let pozoruji velmi zajimavy jev, ktery si dovolim
>>>>>> demonstrovat na dvou pripadech a pak z toho pokusim udelat zaver.
>>>>>>
>>>>>> Pripad prvni:
>>>>>> Dotaz na regulatory a moznosti rizeni.
>>>>>> Vetsinu zde napadne asi PID, ne mne je to moc slozite, ja zustanu
>>>>>> radeji u On/Off.
>>>>>> Dotycny se rozpovidal o samoucich regulatorech a inverznich
>>>>>> dynamikach a podobne (vim o cem mluvil, nebojte).
>>>>>> Tak jsem ne nej vytahnul zehlicku. Jak funguje regulator v zehlice
>>>>>> (co tam je se mu rekl).
>>>>>> Dal uz nic.
>>>>>>
>>>>>> Pripad druhy:
>>>>>> Doktorand resici na univerzite problem s inverznim kyvadlem na kloubu.
>>>>>> Tj. vozik, tycka, kloub, tycka, zavazi.
>>>>>>
>>>>>> Uloha: nacist data z analogoveho modulu a prevest na skutecne jednotky.
>>>>>> Tj. aplikace rovnice primnky.
>>>>>> Dal uz nic (ani po nekolika hodinach)
>>>>>>
>>>>>> Podobne situace se mi casto opakuji, takze si dovolim udelat zaver.
>>>>>> Studenti se casto uci narocne veci bez adekvatnich znalosti
>>>>>> zakladnich postupu.
>>>>>> Ano, skola se chce blisknout, jak moc slozitou latku studentum
>>>>>> podava (ano, tim se mi take jedna matikarka ZS chlubila).
>>>>>> Problem je pak v tom, ze deti/zaci se tuto vec nauci bez znalosti
>>>>>> souvislosti.
>>>>>> Proste nekdo chce, aby se to naucili, tak se to nauci a dal to
>>>>>> neresi, jelikoz ani nemohou, je to osamocena znalost bez logickych
>>> navaznosti.
>>>>>>
>>>>>> Nedavno u mne delal jeden studen maturitni praci.
>>>>>> Pozadavky ze skoly presahovali beznou dizetacni praci.
>>>>>> Proste ti lide byli uplne mimo.
>>>>>> Puvodni zadani: Kostrukce mericiho diferencialniho zesilovace
>>>>>> (potrebovali jsem to k nekolika nestandartnim senzorum).
>>>>>> Uz to samo o sobe, aby to k necemu bylo je dost narocne.
>>>>>> Skola k tomu chtela pridat jeste merici stanici na bazi PLC.
>>>>>> Konstrukce, PLC program, vizualizaci.
>>>>>> Podotykam, ze bezne analogove (12 bit, 1% chyba) PLC karty NEVYHOVY
>>>>>> pro tento ucel.
>>>>>>
>>>>>> Toto jsem jiz odmitnul, ze na tomto se podilet nebudu a podarilo se
>>>>>> mi skolu presvedcit, ze zustaneme u puvodniho zadani.
>>>>>>
>>>>>> Budu radeji, kdyz ke mne prijde inzenyr a bude umet pouzit primku,
>>>>>> nez inzenyr, co sice umi Fuzzy logiku a neuronove site, ale
>>>>>> nezvladne tu blbou primku (tj. ve finale nezvladne ani tu fuzzy,
>>>>>> nebo ty site, ale to je jina).
>>>>>>
>>>>>> Slavek
>>>>>>
>>>>>> Ing. Slavomir Skopalik
>>>>>> Jednatel spolecnosti
>>>>>> Elekt Labs s.r.o.
>>>>>> Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori systemem MASA
>>>>>> (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
>>>>>> ----------------------------------------------
>>>>>> Adresa:
>>>>>> Elekt Labs s.r.o.
>>>>>> Chaloupky 158
>>>>>> 783 72 Velky Tynec
>>>>>> Czech Republic
>>>>>> ----------------------------------------------
>>>>>> Mobil: +420 724 207 851
>>>>>> icq:199 118 333
>>>>>> skype:skopaliks
>>>>>> e-mail:skopalik na elektlabs.cz
>>>>>> http://www.elektlabs.cz
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> nedá mi to abych nepřidal svůj názor neboť učím mimo jiné
>>>>>>> matematiku na průmyslovce.
>>>>>>>
>>>>>>> A po dnešku mám zase pocit, že bych raději měl jít dělat něco
>>>>>>> jiného. Samozřejmě, že kalkulačka je dobrá věc, v žádném případě se
>>>>>>> jí nebráním, ale díky současnému stylu výuky matematiky, kdy mají
>>>>>>> děti "myslet" a ne počítat, to vypadá tak, že po příchodu na
>>>>>>> střední školu absolutné nerozlišují sčítání, násobení, nemluvě o
>>>>>>> dalších matematických operacích.
>>>>>>> Prostě s těmi čísly něco provedou a výsledek přeci dala kalkulačka
>>>>>>> (chyba je samozřejmě mezi žídlí a kalkulačkou).
>>>>>>> Myslet můžu až budu umět alespoň trošku počítat!
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Dnes jsem se dozvěděl, že:
>>>>>>> 2.3 = 5 (asi to sčítal)
>>>>>>> 1^4 = 4 (to už mi opravdu rozum nebral a dlouho jsem zkoumal, kde
>>>>>>> se ta 4 vzala) ...
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Proto bych možná raději navrhoval na základce používat zatracovaný
>>>>>>> dril, než ty moderní metody jejíž výsledky vidíme i na ministerstvu
>>>>>>> při počítání s procenty. Protože základní matematické úkony se
>>>>>>> jinak než, neustálým opakováním nedají naučit.
>>>>>>> Kéž by alespoň jeden z celé třídy po příchodu ze základky uměl
>>>>>>> sčítat do 100, malou násobilku a rozlišoval, že nejdříve násobíme a
>>>>>>> pak sčítáme, to by se to učilo.
>>>>>>>
>>>>>>> Omlouvám se, že si vylévám srdíčko, ale dnes to zase byla síla
>>>>>>
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> --
>>>> Zdravi
>>>> Jirka OK1MWW
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list