Re: Re[2]: OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Listopad 29 10:21:09 CET 2012


Dobry den,

mozem sa spytat, ako by ste reagoval, keby Vam dotycny v druhom
pripade povedal rovno, ze teoreticky to rozoberal, prakticky nieco
skusil pomerat a ze ked to zacal prepocitavat z tych merani, tak vysli
somariny? Lebo ja si myslim uz dost dlhu dobu, ze tie teoreticke
vzorce, co do cloveka pocas zivota natlacia v skolach rozneho stupna
maju dost daleko od reality a realnych veci... Ale to je iba moj
nazor. Skor mam pocit, ze vsetky tie teorie a vzorce v podstate maju
cloveka zmiest pri skumani a overovani reality, nedaj boze pravdy. Ked
mate na vysvetlenie a popisanie nejakeho fyzikalneho javu tri styri
teorie... Vyberte tu spravnu.

A potom este, necudujem sa tomu druhemu ze vobec nic nepovedal...
Viete aky tazky vnutorny boj musel viest sam so sebou pri predstave,
ze by mal nieco povedat k teme a nedaj boze povedat vlastny nazor?
Viete ked sa pozriem na to, ako su dnes ti rozni inzinieri, magistri
ci doktorandi systemovo zgumovany, tak chapem, ze radsej je vacsina z
nich ticho.

A.


2012/11/28 Slavomir Skopalik <skopalik na elektlabs.cz>:
> Dobry dever,
> ono je rozdil mezi drilem (viz. treba kompletni velka nasobilka)
> a pochopenim proc to delam.
>
> Trochu se ted rozepisi, tak snad mistni prominou.
> Mam mensi SW firmu a mimo jine, je moji prac. naplni i vedeni
> prijimacich pohovoru.
> Uz mnoho let pozoruji velmi zajimavy jev, ktery si dovolim
> demonstrovat na dvou pripadech a pak z toho pokusim udelat zaver.
>
> Pripad prvni:
> Dotaz na regulatory a moznosti rizeni.
> Vetsinu zde napadne asi PID, ne mne je to moc slozite, ja zustanu radeji
> u On/Off.
> Dotycny se rozpovidal o samoucich regulatorech a inverznich dynamikach
> a podobne (vim o cem mluvil, nebojte).
> Tak jsem ne nej vytahnul zehlicku. Jak funguje regulator v zehlice
> (co tam je se mu rekl).
> Dal uz nic.
>
> Pripad druhy:
> Doktorand resici na univerzite problem s inverznim kyvadlem na kloubu.
> Tj. vozik, tycka, kloub, tycka, zavazi.
>
> Uloha: nacist data z analogoveho modulu a prevest na skutecne jednotky.
> Tj. aplikace rovnice primnky.
> Dal uz nic (ani po nekolika hodinach)
>
> Podobne situace se mi casto opakuji, takze si dovolim udelat zaver.
> Studenti se casto uci narocne veci bez adekvatnich znalosti zakladnich
> postupu.
> Ano, skola se chce blisknout, jak moc slozitou latku studentum podava
> (ano, tim se mi take jedna matikarka ZS chlubila).
> Problem je pak v tom, ze deti/zaci se tuto vec nauci bez znalosti
> souvislosti.
> Proste nekdo chce, aby se to naucili, tak se to nauci a dal to neresi,
> jelikoz ani nemohou, je to osamocena znalost bez logickych navaznosti.
>
> Nedavno u mne delal jeden studen maturitni praci.
> Pozadavky ze skoly presahovali beznou dizetacni praci.
> Proste ti lide byli uplne mimo.
> Puvodni zadani: Kostrukce mericiho diferencialniho zesilovace (potrebovali
> jsem to k nekolika nestandartnim senzorum).
> Uz to samo o sobe, aby to k necemu bylo je dost narocne.
> Skola k tomu chtela pridat jeste merici stanici na bazi PLC.
> Konstrukce, PLC program, vizualizaci.
> Podotykam, ze bezne analogove (12 bit, 1% chyba) PLC karty NEVYHOVY pro
> tento ucel.
>
> Toto jsem jiz odmitnul, ze na tomto se podilet nebudu a podarilo
> se mi skolu presvedcit, ze zustaneme u puvodniho zadani.
>
> Budu radeji, kdyz ke mne prijde inzenyr a bude umet pouzit primku,
> nez inzenyr, co sice umi Fuzzy logiku a neuronove site, ale nezvladne
> tu blbou primku (tj. ve finale nezvladne ani tu fuzzy, nebo ty site, ale to
> je jina).
>
> Slavek
>
> Ing. Slavomir Skopalik
> Jednatel spolecnosti
> Elekt Labs s.r.o.
> Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
> systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
> ----------------------------------------------
> Adresa:
> Elekt Labs s.r.o.
> Chaloupky 158
> 783 72 Velky Tynec
> Czech Republic
> ----------------------------------------------
> Mobil: +420 724 207 851
> icq:199 118 333
> skype:skopaliks
> e-mail:skopalik na elektlabs.cz
> http://www.elektlabs.cz
>
>
>
>>
>> nedá mi to abych nepřidal svůj názor neboť učím mimo jiné
>> matematiku na průmyslovce.
>>
>> A po dnešku mám zase pocit, že bych raději měl jít dělat něco
>> jiného. Samozřejmě, že kalkulačka je dobrá věc, v žádném
>> případě se jí nebráním, ale díky současnému stylu výuky
>> matematiky, kdy mají děti "myslet" a ne počítat, to vypadá
>> tak, že po příchodu na střední školu absolutné nerozlišují
>> sčítání, násobení, nemluvě o dalších matematických operacích.
>> Prostě s těmi čísly něco provedou a výsledek přeci dala
>> kalkulačka (chyba je samozřejmě mezi žídlí a kalkulačkou).
>> Myslet můžu až budu umět alespoň trošku počítat!
>>
>>
>> Dnes jsem se dozvěděl, že:
>> 2.3 = 5 (asi to sčítal)
>> 1^4 = 4 (to už mi opravdu rozum nebral a dlouho jsem zkoumal,
>> kde se ta 4 vzala) ...
>>
>>
>> Proto bych možná raději navrhoval na základce používat
>> zatracovaný dril, než ty moderní metody jejíž výsledky vidíme
>> i na ministerstvu při počítání s procenty. Protože základní
>> matematické úkony se jinak než, neustálým opakováním nedají naučit.
>> Kéž by alespoň jeden z celé třídy po příchodu ze základky
>> uměl sčítat do 100, malou násobilku a rozlišoval, že nejdříve
>> násobíme a pak sčítáme, to by se to učilo.
>>
>> Omlouvám se, že si vylévám srdíčko, ale dnes to zase byla síla
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list