RE: Re[2]: OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Středa Listopad 28 20:11:39 CET 2012

Dobry dever,
ono je rozdil mezi drilem (viz. treba kompletni velka nasobilka)
a pochopenim proc to delam.

Trochu se ted rozepisi, tak snad mistni prominou.
Mam mensi SW firmu a mimo jine, je moji prac. naplni i vedeni
prijimacich pohovoru.
Uz mnoho let pozoruji velmi zajimavy jev, ktery si dovolim
demonstrovat na dvou pripadech a pak z toho pokusim udelat zaver.

Pripad prvni:
Dotaz na regulatory a moznosti rizeni.
Vetsinu zde napadne asi PID, ne mne je to moc slozite, ja zustanu radeji
u On/Off.
Dotycny se rozpovidal o samoucich regulatorech a inverznich dynamikach
a podobne (vim o cem mluvil, nebojte).
Tak jsem ne nej vytahnul zehlicku. Jak funguje regulator v zehlice
(co tam je se mu rekl).
Dal uz nic.

Pripad druhy:
Doktorand resici na univerzite problem s inverznim kyvadlem na kloubu.
Tj. vozik, tycka, kloub, tycka, zavazi.

Uloha: nacist data z analogoveho modulu a prevest na skutecne jednotky.
Tj. aplikace rovnice primnky.
Dal uz nic (ani po nekolika hodinach)

Podobne situace se mi casto opakuji, takze si dovolim udelat zaver.
Studenti se casto uci narocne veci bez adekvatnich znalosti zakladnich
postupu.
Ano, skola se chce blisknout, jak moc slozitou latku studentum podava
(ano, tim se mi take jedna matikarka ZS chlubila).
Problem je pak v tom, ze deti/zaci se tuto vec nauci bez znalosti
souvislosti.
Proste nekdo chce, aby se to naucili, tak se to nauci a dal to neresi,
jelikoz ani nemohou, je to osamocena znalost bez logickych navaznosti.

Nedavno u mne delal jeden studen maturitni praci.
Pozadavky ze skoly presahovali beznou dizetacni praci.
Proste ti lide byli uplne mimo.
Puvodni zadani: Kostrukce mericiho diferencialniho zesilovace (potrebovali
jsem to k nekolika nestandartnim senzorum).
Uz to samo o sobe, aby to k necemu bylo je dost narocne.
Skola k tomu chtela pridat jeste merici stanici na bazi PLC.
Konstrukce, PLC program, vizualizaci.
Podotykam, ze bezne analogove (12 bit, 1% chyba) PLC karty NEVYHOVY pro
tento ucel.

Toto jsem jiz odmitnul, ze na tomto se podilet nebudu a podarilo
se mi skolu presvedcit, ze zustaneme u puvodniho zadani.

Budu radeji, kdyz ke mne prijde inzenyr a bude umet pouzit primku,
nez inzenyr, co sice umi Fuzzy logiku a neuronove site, ale nezvladne
tu blbou primku (tj. ve finale nezvladne ani tu fuzzy, nebo ty site, ale to
je jina).

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158