OT: Matematické tabulky [WAS: papírový počítač CGS]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Listopad 28 18:51:18 CET 2012

> Jakoze spocita na kalkulacce odmocninu z 65536 ze je presnych 256 a pak da urcitou nejistotu a za vysledek prohlasi treba tech 255.9?
>
> Podle me neni na skodu, kdyz nektere vysledky se clovek nauci nazpamet, at uz je to ta mala nasobilka, klidne i velkou a dalsi finty jak nasobit vetsi cisla rozkladem na jednodussi vypocty jako napr. cokoliv * 3,6 je stejne jako cokoliv * 4 - 10% vysledku apod. Do toho spada minimalne pro nekoho kdo chce delat s pocitaci znat z hlavy mocniny 2 nejmin do tech 2^16.
>
> S pozdravem JK

Zdravím,
  já rozhodně jsem pro to, aby se kluk učil věci z paměti, však taky mrskáme
z hlavy druhé mocniny i odmocniny od 1 do 20. Ale tomu tabulky nepomohou,
procvičovat to může zrovna tak dobře s kalkulačkou.
  Pavel