Bezkontaktni mereni proudu, - proudova sonda

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Středa Listopad 28 02:33:47 CET 2012

Je to tak, trochu jsem poskladal neprehledne schema z dokumentace P6042 a
okomentoval alespon zakladni bloky.
http://imageshack.us/f/694/p6042a.jpg/

Pokud jsme pochopil tak
do hall tece 20mA a napetovy vystup hall je priveden na M18 coz je
diferencialni zesilovac
vystup je napetove upraven Q22 a Q24 coz spolu s Q44,45,Q53,54 predstavuji
nizkofrekvencni zesilovac
signal se z nej vraci do civecky (50zavitu) navleceno na feritu, ktery tvori
magneticky obvod snimany hallem
pote co signal projde touto civkou (vystup zatizen R81 50ohm) vstupuje do
vysokofrekvencniho zesilovace Q87,Q96 a
to kolem dal uz je vystup do osciloskopu.
Civka se da manualnim prepinacem odpojit od zesilovacu a pripojit k
demagnetizacnimu obvodu Q73 Q79, coz je oscilator 10kHz.

V manualu je maluvka (pravy dolni roh obr.) ktera popisuje, co z mereneho
pulzu(A) je ziskano LF zesilovacem (B) a co HF zesilovacem (C)
Priznam se, zcela jsme nepochopil jak to funguje.
Tek uzkostlive taji veskere inforace o hall senzoru a vlastnostech
magnetickeho obvodu, jinak tam, ale nevidim zadne tajemne ci zlatem
vyvazovane veci.
Tranzisotry jsou ty nejbeznejsi typicky 2N2219 a 2N2905 (2N3053)

http://www.amplifier.cd/Test_Equipment/Tektronix/Tektronix_other/P6042.htm
http://www.testequipmentconnection.com/4446/Tektronix_P6042.php
To jsou snad uz sberatelske kousky , jinak si tu cenu neumim vysvetlit. :-)

Hutta