Bezkontaktni mereni proudu, - proudova sonda

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Listopad 27 22:27:50 CET 2012

Tak pánové, všechno zpět, zpátky na stromy.

V tom manuálu je to všechno podrobně popsané (část "Circuit description").

No a aniž jsem to četl, tak jsem se konečně na chvilku zahloubal do
schématu:

Cívka je jednak demagnetizační, jednak přes ní při normální funkci teče
signálový proud mezi první a duhou částí zesilovače. Funkci přepíná SW40
("degauss").

Jinými slovy se zřejmě přece jen jedná o kompenzační princip a to, co se
vede (po zesílení, resp. ev. změně úrovně atenuátorem) na výstup
sondy/vstup osciloskopu, je právě onen kompenzační signál.

Čili jádro může být feritové, dostatečně VF a na druhou stranu není
třeba, aby mělo lineární mag. vlastnosti.

Dále  nechť studují jiní, já to zřejmě stavět nebudu.

---
Jirka