Bezkontaktni mereni proudu, - proudova sonda

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Listopad 27 19:35:52 CET 2012

> Nevite kde SH400 sehnat  v kusovce?

No blbě. Tip: Tronic je používá v těch svých proudových snímačích ;-)

> Nahodou jsem zrovna neco rezal na diamantovem kotouci (0,6mm) a zkusil
> rozriznout zelezoprachovy i feritovy toroid T37, slo to kupodivu snadno,
> dokonce i ten ferit sel  riznoul hladkym rezem bez odlomu.
> Presny proudovy zdroj 5mA mam take po ruce tak bych zkusil mrknout jak to
> bude reagovat na prochazejici proud. Venoval bych tomu tak hodku, treba to
> bude najak rozumne linearni, kdyz ne budu mit min o zkusenost vice.
>
> Hutta

Tak hodně štěstí. Ještě mě napadlo, že Hallova sonda by spíš měla být v
polovině jedné poloviny toroidu (tedy ve čtvrtině, mezi jeho příslušně
zúženými/zbroušenými konci) a obě poloviny by se pak měly stýkat
zabroušenými plochami celého průřezu.

Nelinearita takových proudových snímačů (zejména při vyšších proudech)
se obchází kompenzačním principem, kdy se snímaný proud kompenzuje
příslušným proudem v pomocném vinutí na jádře tak, že výsledný mag. tok
v jádře se blíží 0.

Ani jsem nestudoval, zda ta Tektronix sonda náhodou není řešena právě
takhle. Vzhledem k 50 MHz šířce pásma ale spíš ne.

---
Jirka