OT drozdie a kvasok, Re: domaci pekarna

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Listopad 26 14:33:06 CET 2012

Kvasek a drozdi jsou v zasade podobne veci, ale jak tady casto pada - dabel je v detailech. Kvasek pri sve cinnosti produkuje jine chemikalie (zejmena kyselinu mlecnou), ktere pak chlebu davaji jinou, trochu nakyslou chut. Kvaskovy chleba je proste chutove jiny nez drozdovy, ale oba mam rad, a zejmena, pokud jsou naprosto cerstve (v tom vidim zasadni vyhodu domacich pekaren), jsou k sezrani.

Co se tyka sehnani kvasku, neni problem absolutne zadny. Smichate obycejnou zitnou mouku s vodou teplou kolem 25°C na ridkou kasi (konzistence asi jako testo na palacinky) a nechate to ve stejne teplote stat par hodin a mate zadelano. Pak uz jen prikrmujete moukou a vodou nejlepe nekolik dni, aby kvasek ziskal tu spravnou kvalitu. Problem je, ze se o to musite starat a myslet na to, jinak se kvasek velmi rychle zkazi.

Jakub Serych