Re: Manometr na malý tlak

jevem jevem na email.cz
Pondělí Listopad 26 07:04:12 CET 2012

A co dýmovnice ("")? Ptáte se jak vlastně proudí, tak by to bylo vidět. Některá TČ používají velké vrtule kvůli hluku, točí s nimi méně při stejném množství.
Jirka

  ----- Original Message -----
  From: Martin Záruba
  To: HW-news
  Sent: Saturday, November 24, 2012 11:40 AM
  Subject: Manometr na malý tlak

  Jak asi mnozí vědí, zabývám se tepelnými čerpadly vzduch-voda. Přestože hlučnost jednotek je již docela dobrá, jistě existují cesty, jak ji ještě snížit. Když jsem sledoval jak proudí vzduch z ventilátoru, čekal jsem, že většina vzduchu jde ve směru osy ventilátoru. Jenže ono to tak není. Většina vzduchu je cítit v jakémsi prstenci, který svírá s osou ventilátoru úhel cca 45 - 60stupňů. Asi takto (omlouvám se za malý obrázek)

  Myslím, že to ale není dobré, protože značná část vzduchu se "potluče" o stěny skříně a nepřispívá k proudění přes výparník, ale naopak zvyšuje hluk. Přičítám to nesprávnému tvaru listů vrtule. Pokud by vzduch proudil dopředu, bylo by možné snížit otáčky, tím i odběr proudu, ale především hluk. Jak ale měřit tlak vzduchu? Tedy jaké rozumně malé čidlo (a za rozumnou cenu) použít, aby s nim bylo možné prozkoumat prostor před vrtulí a zjistit, jak vlastně vzduch proudí?
  Martin Záruba