Re: Manometr na malý tlak

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Sobota Listopad 24 13:13:36 CET 2012

Zakladní netody mereni tlaku a prutoku  http://www.vscht.cz/uchi/ped/bc05/04.mereni.pdf
pokud chcete primo cidlo, tak siroky sortiment tlakovych cidel ma http://www.freescale.com/webapp/sps/site/taxonomy.jsp?nodeId=0112699036
Otazkou je ceho chcete dosahnout problematika lopatkovych stroju je pomerne detailne prozkoumana a venuji se jim predni vedecka pracoviste. Pokud nemate ventilator s nastavitelnymi lopatkami a difuzor s promenlivou geometrii moc toho nevymyslite.
Podivejte se na teorii , rekne vam toho vice nez mereni .
Zacit muzete treba zde http://www.transformacni-technologie.cz/vetrne-turbiny-a-ventilatory.html

Hutta

---------- Původní zpráva ----------
Od: Martin Záruba
Datum: 24. 11. 2012
Předmět: Manometr na malý tlak

Jak asi mnozí vědí, zabývám se tepelnými čerpadly
vzduch-voda. Přestože hlučnost jednotek je již docela dobrá, jistě existují
cesty, jak ji ještě snížit. Když jsem sledoval jak proudí vzduch z ventilátoru,
čekal jsem, že většina vzduchu jde ve směru osy ventilátoru. Jenže ono to tak
není. Většina vzduchu je cítit v jakémsi prstenci, který svírá s osou
ventilátoru úhel cca 45 - 60stupňů. Asi takto (omlouvám se za malý
obrázek)

Myslím, že to ale není dobré, protože značná část
vzduchu se "potluče" o stěny skříně a nepřispívá k proudění přes výparník, ale
naopak zvyšuje hluk. Přičítám to nesprávnému tvaru listů vrtule. Pokud by vzduch
proudil dopředu, bylo by možné snížit otáčky, tím i odběr proudu, ale především
hluk. Jak ale měřit tlak vzduchu? Tedy jaké rozumně malé čidlo (a za rozumnou
cenu) použít, aby s nim bylo možné prozkoumat prostor před vrtulí a zjistit, jak
vlastně vzduch proudí?

Martin Záruba