100MHz koax oscilator -- prosba o 2 rady: 1. odladovac, 2. tesnost vazby

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Neděle Listopad 18 19:24:45 CET 2012

je tam jeden principialny rozdiel a to je hodnota intrinzickeho Q.
Hocico vyrobene z kovu nedosiahne viac ako par 10.000, kdezto dobry
krystal moze dosiahnut aj statisice. Takze v tomto ohlade je volba jasna.

Co sa tyka tesnosti vazby skusil by som najprv kriticku. Ked si
podkriticky tak sa vacsina vykonu z rezonatora odraza a musi sa to
dohanat zvysenym ziskom. Na druhej strane rezonator ale nerusene
osciluje svojimi vlastnymi kmitmi bez toho aby si sa mu do toho moc staral.
Ked si nadkriticky tak ho viac zatazujes a umelo znizujes kvalitu, v
oscilatore sa zvysuje sum.

Na potlacenie vyssich harmonickych treba obmedzit podmienky rezonancie
na tych frekvenciach, napriklad tym ze sa znizi zisk zosilnovaca a
podobne. Robi sa to aj tak ze sa vyrazne znizi Q rezonatora na
neziaducich frekvenciach, napriklad ze tam naviazes zataz cez
hornopriepustny filter.

Vtipne je ze spominas prave 100MHz. V novom urychlovaci radioaktivnych
ionov ktory prave staviame mam na starosti VF system a tam mame 32
supravodivych stvrtvlnnych rezonatorov prave na tejto frekvencii. Q0
maju v rade 10^8 - 10^9. vybudis pole, odpojis generator a straty su tak
nizke ze z toho leze signal este minutu :-)

b.