Konec ostrovních solárních eletráren ?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Neděle Listopad 18 11:50:15 CET 2012

On Sun, Nov 18, 2012 at 01:38:23AM +0100, Petr Zahradnik wrote:
> Původní zpráva ze dne 18.11.2012 od Michal Grunt:

> Tohle se může vymyslet jenom v ČR nebo EU, fakt že jo :-)

Rekl bych, ze a) je spravne a ze za to muze spis "lidova tvorivost"
nasich politiku. Vymlouvat se na EU je blbost.

Viz http://www.ekobydleni.eu/solarni-elektrarny/novela-zakona-zakazuje-svepomocnou-instalaci-solarnich-elektraren-pod-pokutou-100-000-kc :

	Vážení diskutující, prosím přečtěte si nejprve celé znění této novely zákona.
Ten zákon vůbec neřeší bezpečnost, neřeší ani vyhlášku 50, neřeší jen FV elektrárny a pod.
Ta novela zákona měla řešit (tedy podle toho kdo jej předložil vládě ke schválení) jedinou věc – efektivní využití energie obnovitelných zdrojů.

	Jistá lobystická skupina však této novely (zne)/(vy)užila takovým způsobem, že v podstatě zcela obrátila smysl zákona a na místo usnadnění využití energie obnovitelných zdrojů ten zákon řeší finanční zajištění úzké skupiny fyzických osob, budoucích tzv. ‘osob oprávněných’ a ostatním občanům (majitelům nemovitostí) využití obnovitelných zdrojů zakazuje, pokud nezaplatí osobám oprávněným.

	http://www.sbirka.cz/POSL4TYD/NOVE/12-318.htm
	(paragraf 10d a vše co s ním souvisí)

	Zákon prý vychází z požadavku směrnice EU 2009/28/ES:
	http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:140:0016:0062:cs:PDF

	ale zcela opomíji jednu klíčovou větu z té směrnice:
	(43) Příslušné orgány by s cílem podpořit příspěvky jednotlivých občanů k cílům stanoveným v této směrnici měly zvážit možnost, že by při instalaci malých decentralizovaných zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů bylo povolení nahrazeno pouhým oznámením příslušnému orgánu.

Jabber: butrus at jabbim.cz