Svetlo cerveneho laseru - subjektivni vnimani

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Listopad 15 16:19:15 CET 2012

S laserem jsem nikdy neexperimentoval, přesto mě odjakživa docela
fascinuje. Teď se mi dostala do ruky červená laserová dioda
(redlum.xohp.pagesperso-orange.fr/electronics/data/ML101U29.pdf) - sama
o sobě vyzařuje v poměrně širokém úhlu a výkon není kdovíjaký, takže
očím žádné bezprostřední nebezpečí nehrozí.

Co se chci zeptat: taky máte při pohledu na laserem osvětlené okolí
pocit, že světlo je složené jakoby z nepatrných částeček ("prášku"),
které se při pohybu hlavou posunují? Pozoroval jsem to už kdysi dávno na
prvních laserech na různých předváděcích akcích, vjem se liší v
závislosti na charakteru osvětlovaného předmětu (někdy to  lze pozorovat
i ve vzduchu).

Po pravdě řečeno si nevybavuju, zda se to stejně projevuje i u laserů
jiných barev.

Čím to je způsobeno a jaký je mechanismus, popř. název toho jevu?
Zkoušel jsem hledat, ale asi po 5 minutách jsem vůbec na nic nenarazil...

Díky

---
Jirka