Re: Mikrovlné čidlo

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Středa Listopad 14 16:39:13 CET 2012

Zdravím,
v blízkosti roku 1996 bych se nedivil. Dnes by situace měla být jiná a lepší.
V době, kterou uvádíte byla určitá období, kdy bezpečnost měla vysokou přednost a vybavení armády bylo jaké bylo.
Vstup do NATO byl až následně a spolu s tím se postupně, opakuji postupně, zlepšovalo technické vybavení.
Jindra Polívka

From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, November 14, 2012 1:03 PM
Subject: Re: Mikrovlné čidlo

Zdravím,
  k tomuto vám povím jednu příhodu z mého zaměstnání, která se udála cca
před 10 - 12 lety, rozhodně po roce 1996.
  Tehdy jsme zakoupili frekvenční segment v pásmu 3.5G pro poskytování
FWA (bezdrátového pevného přístupu). A zjistili jsme, že v jedné z lokalit
nelze zařízení provozovat - periodické rušení jednou za minutu. Pásmo bylo
řádně zakoupeno, takže to šlo ihned na ČTU. Pánové si to procesně vzali,
že tam zajedou, zaměří, zjistí co a jak a dají vědět.
  Dlouho, dlouho se nedělo nic. Takže naši pak tam zavolali a zeptali se.
Řekli nám, že na tom ještě pracují.
  A asi za měsíc od nich přišlo vyrozumění, že rušení našli a zaměřili,
ale že to je "ve státním zájmu" a nemohou s tím nic udělat, abychom
rozporovali použitelnost přidělené frekvence a třeba nám sami vrátí část
peněz. A tím to skončilo.
  No... a neofiko kanálem jsme zjistili, že jde opět o vojenský
protiletecký radar, který je už asi 30 let starý, sovětský, ale armáda ho
nutně potřebuje, nemá ho čím nahradit a prý ten radar sice má vysílat
úplně jinde, ale bohužel vysílá všude možně a udělat se s tím nic nedá.
  A jací jsme byli...
    Zdraví Pavel