Raspbery - vzdalena plocha

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Středa Listopad 14 10:07:51 CET 2012

na raspberry

sudo apt-get install x11vnc

pokud na raspberry běží přihlášená x11 session, pak jako přihlášený uživatel
x11vnc

pokud není nikdo přihlášen, ale běží nějaká forma X login obrazovky (kdm, gdm
a pod, což ale na raspberry "nejde", ale chvíli jsem to provozoval s nějakým
od toho lxde, ale nevím jak se to jmenovalo)

pak
sudo  x11vnc  -auth  /var/run/xauth/A:0-xabcdef
ten soubor za -auth se po každém přihlášení a na každém stroji liší a hledá
se:
sudo ps wwwwaux | grep auth

na terminál se vypíše něco jako
root     10498  0.6  0.5 130300 44444 tty7     Ss+  Nov13   6:31 /usr/bin/X -
br -novtswitch -quiet :0 vt7 -nolisten tcp -auth /var/run/xauth/A:0-abcdef

a odsud se opíše ten soubor.

Pokud by bylo třeba komplet nenastartovaná X nastartovat, šlo by to nějak
xinet démonem, což v tuto chvíli nevím jak nastavit, ale dokázal bych to asi
vymyslet.

Tak se kdyžtak ozvěte, když nedostanete lepší radu, nebo nebude stačit to co
už jsem napsal.

Jakub Ladman