SMD odpory 1M 1000V?

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Listopad 13 16:14:31 CET 2012

Konkrétně neporadím, ale spíš postup (možná jste ho dodržel). Nejdřív
vybrat druh odporu (s ním bude primárně souviset rozměr, ještě spíš
délka), pak hledat podle něj dodavatele.

Nemyslím si ale, že se s cenou dostanete výrazně níž. U pasivních SMD
víc než u čehokoliv jiného platí, že při malém množství rychle roste
cena. No a velikost 2010 je všechno, jen ne hojně používaná.

Jinak je běžná praxe, že VN odpory se skládají ze sériové kombinace
normálních. Kromě dostupnosti (fyzické i finanční) máte tak možnost
zlepšit i povrchové izolační vzdálenosti.

Rozhodně není dobré odpor zejména trvale namáhat poblíž jeho max.
pevnosti, elektroeroze je mrcha a přerušený (výkonově zdaleka
nepřetížený) odpor nic zvláštního.

---
Jirka