LED zarovky

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Listopad 12 22:16:57 CET 2012

Řekl bych, že závada může klidně být způsobena utržením (obvykle
termokompresí) přichyceného drátkového přívodu k chipu. To může mít na
svědomí třeba nevhodný materiál pouzdra (s velkou teplotní dilatací) apod.

Osobně bych takové pouzdro v místě nad chipem postupně odstranil (třeba
pod mikroskopem) a posléze dotykem hrotu vyzkoušel, zda se LED nerozsvítí.

Ne že by to mělo ekonomický smysl, čistě z bastlířsko-vědeckých důvodů.

Jinak např. OSRAM vyrábí kvalitní SMD auto LED dostupné za slušné
peníze; pokud dělá i bílé (netuším), tak by se třeba daly vyměnit.
Samozřejmě by se musely hodit i rozměrově, proudově atd.

Zase ne z ekonomických důvodů, ale spíš pro pocit, že jsem zvítězil nad
šmejdským pojetím výroby...

---
Jirka