auto adjustment

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Listopad 10 11:26:53 CET 2012

> myslel jsem LCD s LED podsvitem, i kdyz on v tom asi nebude rozdil.

Aha, dakujem.

> U toho uzpusobeni me zajimalo, jak se ta poloha obrazu detekuje. Je to jen
> SW zalezitost?

To zalezi na tom, co si predstavujete pod "SW zalezitostou". Je tam hardware ktory je konfigurovany nejakym jednocipom, ten sa na tom "dotahovani" pravdepodobne bude podielat. Sucastou hardware je napr. PLL, ktore sa nastavuje tak, aby tie hrany signalu naozaj vychadali pomedzi pixely. V niektorych (mozno dnes vsetkych) monitoroch je aj nejake DSP ktorym sa signal "vylepsuje" aj vertikalne, t.j. sa zapamata viac riadkov a robia sa nejake oku lahodiace prechody; neviem ci to zaratate za SW alebo HW.

Neviem, ci to pomoze predstave, ale na mojom webe v rubrike zvedavec (asi len v anglickej verzii, nepamatam sa) je trocha okecu o jednom starsom monitore, mozete si potom skusit pozriet aj datasheety k tym klucovym obvodom (ADC s PLL, a ten tucny "resizer"; mcu co je tam je [samozrejme] obycajna '51... :-) )

wek