[OT] vyroba hlinikovych tlakovych lahvi

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 10 02:26:33 CET 2012

Hm, nevim. Mozna mate pravdu, i kdyz se mi to moc nezda.
Vztlak flasky je do znacne miry zavisly na jeji velikosti, u vetsi
je mnozstvi materialu a tedy jeji vaha relativne mensi.
Krome toho ten rozdil ve vztlaku neni nijak zasadni, tohle kazdy
zaket nebo kridlo zvladne bez mrknuti oka.
Zrejme by to mohla byt pravda pri volne upevnenych flaskach,
ale i tady by se mi skoro zdalo snazsi na flasku navliknout treba
neoprenovy obal, pak bude plavat zarucene. A celkovy rozmer
u ocelove flasky+neopren bude mensi, nez u hlinikove, krome toho
ten obal muzu udelat tak, aby nezavazel (tedy aby prodluzoval delku,
ale prilis nezvysoval prumer). Navic u toho volneho upevneni to musi
byt zvlastni kdyz je flaska prazdna a vazi o 2-3 kila min, pak jeji vztlak
uz musi byt opravdu neprijemny. U dodatecneho obalu bych ho v te
chvili mohl sundat, strcit do kapsy zaketu a dodatecny vztlak
vykompenzovat upustenim vzduchu z neho. Pripadne kdyby ten obal
nebyl neoprenovy ale nafukovaci, tak proste odfouknout.
Ale mozna kecam. Kdyz me jeste bavilo potapeni, tak jsem mel
maximalne 3 flasky (dvojce s trimixem a treti s nitroxem na deko),
ale vzdycky pevne pripojene, nikoli bloncajici. Treba to kluci
jeskynari opravdu delaji jinak, nakonec v tom uzlem prostoru to
mozna muze byt dobre to tahnout za sebou jako vlacek.
Jinak kdyz me prestaly bavit ryby, tak zrovna lezeni do jeskyni
a hlavne vraku mi prislo jako to nejzajimavejsi z potapeni a jeste
chvili me to u toho drzelo.

PL