USB Vendor ID

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Čtvrtek Listopad 8 14:08:55 CET 2012

PZ> A já jsem si doteď myslel, že když ti někdo něco poskytne za peníze,
PZ> tak ti to prodává :-)))

No, a co třeba software? Ten se také neprodává, ale prodává se licence
k jeho užívání. Navíc často s omezenou platností.

PZ> V každém případě, pokud nemáš peníze na svůj vlastní rozsah, asi
PZ> nebudeš mít peníze ani na právníky, kdyby náhodou začala ta organizace
PZ> vyhrožovat. Nezbývá než spoléhat na to, že se to nikdo nedozví.

Spíš jde o to, že je to velmi krátkozraký přístup. Jak už bylo
zmíněno, 64k vendorů je pro celý svět dost málo, a 64k produktů je pro
malého výrobce (dokonce si myslím i většinu výrobců) zbytečný přepych,
který nikdy nevyužije. Dochází tak k exemplárnímu plýtvání omezenými
zdroji.

Ještě jsem narazil na nápad z nějakého německého serveru, založit
sdružení, které si koupí VID a bude PIDy poskytovat svým členům.
Je to totéž jako přeprodávání, ale pravděpodobně o něco méně
napadnutelné.

Tomáš