OT Termodynamika (co s myslite o area...

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Listopad 7 22:41:46 CET 2012

konečně. Asi jsem to takhle polopaticky měl rozebrat hned, pořád jste tak
místo vzniku i místo spotřeby slučovali do jednoho a proto ty spory.

Jenže já si navíc myslím, že celý proces by šel zkrátit a strčit do jedné
krabice. Viz úplně poslední věta:

Takže kyž takové auto pojede, bude se za ním místo smradu táhnout zima.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>

To už by skutečně šlo a vlastně to i existuje a denně se používá.

K uzavření cyklu se produkty nechají spotřebovat rostlinami a výsledná
biomasa se umístí na pár milionů let pod zem, čímž se z toho stane výchozí
surovina. Vymyslel jste auto na fosilní paliva s "termoboostem". Ten se v
současné době nazývá crackování.

PH

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
Ale já nepředpokládám uzavřený cyklus.

Pokud bude vyzkoumána látka, která se za pomoci jiné látky bude chovat takto
(a ještě lepší by bylo když místo reakce proběhne endotermicky rozklad):
http://cs.wikipedia.org/wiki/Endotermick%C3%A9_reakce
No a na tohle bude potřeba onen veliký sběrač okolního tepla.

Získaný materiál se odebere a v dalším stupni bude mezi jeho složkami, nebo
něčím ze vzduchu (nebo třeba taky s vodou) probíhat toto:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Exotermick%C3%A1_reakce
tak a jsme hodně nad teplotou okolí. Získali jsme tedy žádoucí tepelný spád.

nebo můžeme mít v dalším stupni toto, ale to už bych asi chtěl po vynálezci
moc:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C3%BD_%C4%8Dl%C3%A1nek

Aby se někdo nechytl, že jsem perpetuista, tak vůbec nikde netvrdím, že
účinnost získané energie je větší nebo rovna 100%. Naopak si myslím, že
účinnost bude řádově někde na úrovni prvních parních strojů.

Jde tedy v zásadě o to, aby v mobilním zdroji energie byla levná a jednoduše
dostupná nejedovatá látka, kterou po získání energie z tepelného spádu (nebo
palivového článku), ještě teplou vyfoukneme výfukem. Mezitím jsme ale
odebrali prostředí mnoho tepla, které je takto využito jinak (pohyb,
elektrocentrála). Takže kyž takové auto pojede, bude se za ním místo smradu
táhnout zima.