OT Termodynamika (co s myslite o area...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Listopad 7 14:33:37 CET 2012

Problém je, že pletete tepelné a netepelné děje dohromady a děláte další
veletoče typické pro "lidové vyslitele": Když se ukáže, že to nejde, tak
úvahu zkomplikujeme, aby se nesmysl nebyl tak zjevný. Život je velmi
složitý, ale termodymamika pro něj platí taky.

Vraťme se k věcem, které nejsou tak složité:
Termodynamika praví, že:
1. Nelze mít účinnost nad 100 %
2. Účinnost získávání vyšších forem energie z tepla nebude nikdy trvale
vyšší, než u Carnotova cyklu. (1-T2/T1).

Teroreticky nic nebrání tomu, abychom vyrobili kombinaci LED a fotodiody,
která bude mít účinnost libovolně blízkou 100 %. Když ovšem místo LED
použijeme žhavé těleso, již jsme narazili na 2. TDZ. Část světla z tepelného
zdroje nebude mít dostatečnou energii fotonů na fotoefekt, část bude
produkovat lektřinu stejně, jako z LED (bude mít také stejnou vlnovou délku)
a další část bude mít energii větší, takže ji ořízne napětí, které je zas
limitované úbytkem v propustném směru. Když se v tom budeme hodně dlouho
vrtat, nakonec zkončíme u toho, že je to tepelný děj a Carnot zase
představuje horní hranici účinnosti.

2. TDZ tedy není nic jiného, než závěr, že energii z náhodného pohybu
nemůžeme přeměnit na energii uspořádaného pohybu s libovolnou účinností.
Kupodivu se k tomu dá dojít mnoha různými cestami, ale závěr je vždy
principielně stejný:
- Voda neteče dokopce
- Studená věc se v teple sama neochladí
- Světlo náhodně vyzařované z velké plochy nedostaneme všechno na plochu
menší.
- ...

PH

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
Subject: Re: co s myslite o area 51 Re: Reklamni letak od czc:):):)

Teď jste to překombinoval zase vy.

Nemluvím nikde o tom, že budu rostlinu držet potmě a využívat fotosyntézy.
My bysme nepěstovali rostlinu s chlorofylem, ale nějakou jinou čistou látku,
kde bysme se snažili, aby "pracovala" za nízkých teplot - vždyť i některé
bakterie žijí za tmy a teploty pod nulou, množí se a získávají energii z
prostředí, kdybysme je usušili (sublimací), spálíme je a máme teplo.

Jinak existují i rostliny, které nepotřebují světlo, třeba houby a plísně,
že? Ale nechme toho.

Chtěl jsem jen poukázat, že teoreticky to lze neboť je na tom založen náš
živý autonomní systém všude kolem nás a tedy zbývá už jen nějakou takovou
látku objevit, ať už spalovací ve válci motoru, nebo elektrochemickou, nebo
palivočlánkovou.

Od: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
No a vy jste to zase trochu prekombinoval.
Rostliny nevyuzivaji teplo ale svetelne zareni (v procesu ktery zoveme
fotosyntezou ).
Pokud budete rostlinu drzet v temnu, tak vam chcipne, i kdyby jste ji
ohrival jako batole.
Je mozne, ze existuji nejake rostliny, ktere dokazou
fungovat jen na teple, ale ty jsou tajne a jejich seminka jsou ulozena
v nejtajnejsim supliku superutajenych trezoru.