Lepeni ABS

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Listopad 7 00:05:06 CET 2012

Pakliže jde SKUTEČNĚ o ABS, tak to je známé tím,  že jde lepit většinou
rozpouštědlových lepidel obsahujících aceton, toluen apod.

V poměrně dřevních dobách (70. léta min. století) šlo ABS naprosto
spolehlivě lepit např. Kanagomem.

Dnes to jde mj. "prstolepem" (CA), což je při použití aktivátoru velmi
rychlá a spolehlivá metoda. Pokud navíc použijete CA pro elastomery
("gummi", např.
http://www.peckamodel.cz/produkt/lepidla-tmely-barvy-laky/lepidla/lepidla-kyanoakrylatova-vterinova/tar1006-peckalep-gummi-kyanoakrylatove-lepidlo-20-g),
tak spoj ani nebude křehký.

Jestliže se Vám lepidlo na ABS odlupovalo, pak buď lže prodejce/výrobce
lepidla, nebo to není ABS.

ABS je "smyslově" něco jako houževnatý PS, ale ještě pružnější a při
ohybu se láme až velmi pozdě a celkem pozvolna. Důvodem je butadienová
složka (Akrylonitril-Butadien-Styren). Při zkoušce rozpouštědlem se
naleptává např. acetonem, nitroředidlem nebo toluenem.

---
Jirka