Pupinace

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Listopad 5 15:56:02 CET 2012

Ahoj,

Dňa 5. novembra 2012 12:28, Daniel Valuch <daniel.valuch na orange.fr> napísal/a:
> [...]
> co ma rychlu nabeznu hranu, rozplacnuty vrchol a strasne dlhy chvost. Prave
> preto ze sa rozne frekvencie siria roznou rychlostou a niektore na koniec
> koli utlmu nemusia ani dorazit.
>
> Toto je prave to co vypocital O. Heaviside. Nasiel podmienku pre hodnoty
> ekvivalentnych prvkov vedenia tak aby bola disperzia a utlm minimalny. Tie
> podmienky samozrejme platia len v urcitom frekvencnom pasme. Tak ako bolo uz
> povedane da sa tym vyrovnat charakteristika na nizkych frekvenciach za cenu
> straty prenosu na vysokych frekvenciach. Ale uloha ma pouzitelne riesenie.

No a mozem sa spytat, ze aky je rozdiel medzi pupinovanym vedenim,
teda jeho nahradnym modelom, na ktory sa mozes pozerat ako na
periodicku strukturu a nahradnym modelom podla Heavisida, teda tou
nahradou, co pouzil on a je znazorneny aj na tej wiki?

A.