Zdroj 24VAC z 24VDC pro pohon ventilu

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 1 11:20:23 CET 2012

Mám tady před sebou servopohon ESBE 24V AC. Je tam malý synchronní motorek, 2 vinutí, mezi nimi kondenzátor. Střed na zdroje, směr se volí připojením dvou fousů, ten druhý má vždy posunutou fázi tím kondenzátorem.
Přiopojil jsem jej na generátor obdélníků 50Hz o amplitudě 20V (víc mi to nedá). Motorek bez problémů běží. V tom Vašem bude to samé.
Vidím to na jednoduchý spínací můstek 2xNPN/2xPNP, nějaké to BCčko, napájení 24V a generátor symetrických obdélníků, stačí i 2 tanzistory.
AZE

  ----- Original Message -----
  From: Josef Šíp
  To: HW-news
  Sent: Thursday, November 01, 2012 10:40 AM
  Subject: RE: Zdroj 24VAC z 24VDC pro pohon ventilu

  Ventil je to VMR 25-E s napajecim napetim 24V

  http://www.mutint.cz/katalog/ventily/zonove-tricestne-ventily-s-elektrickym-pohonem/

  Servopohon pro smesovaci ventil je tady

  http://www.hst-zichlinek.cz/396,servopohon-mut-pro-smesovaci-ventily-tri-a-ctyrcestne-24v-90-60-480-s.html

  Nejlepe asi rozdelat a zjistit co je vevnitr.  Duvod upravy je ten, ze mam doma zalohovanych 24V

  a rad bych aby topeni fungovalo i pri vypadku 230V.

   JInak v soucasne dobe tam mam male toroidni trafo.