Re: OT:podvržené maily

Jiří Hlinka jiri.hlinka na gmail.com
Čtvrtek Květen 31 11:08:17 CEST 2012

Zdravím,

SPF tu samozřejmě nepomůže, protože envelope ("obálková") adresa
pravděpodobně pochází od serveru který buď SPF nemá implementované, nebo je
správné (pokud ne, tak se tím dá zastavit aktuální útok, ale do budoucna se
s tím setkáte znovu v trochu dokonalejší podobě...).

Řešením je opravdu omezit odesílání emailů pouze via váš SMTP
server/servery, tak můžete jednoduše rozeznat autorizované MUA zvenku
oproti cizím MTA serverům - pro ty pak zavést pravidlo které přiřadí
takovému emailu určité skóre v hodnocení SPAMu, pokud pochází z neznámého
zdroje a zároveň má v hlavičce FROM vaší doménu. Pouze si ohlídejte jestli
tímto způsobem neodesílají některé vaše služby emaily, v tom případě je
potřeba buď vyřešit systémově (např. autorizace), nebo nesystémově (např.
vyjímka v nastavení poštovního serveru) :-).

S pozdravem
Jiří Hlinka