obnova dat z HDD

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Úterý Květen 29 00:01:30 CEST 2012

Zdravim,

raz v praci sposobila vada SCSI adaptera (zalohovaneho baterkou)
rozbitie RAID5 diskoveho pola. Odvtedy pouzivam uz len SW RAID :-)
Disky boli odnesene do jednej tunajsej firmy. Bolo pozadovane
co najdetailnejsie vyplnit formular a cakat podla dohodnutej sumy
tyzden. Po troch tyzdnoch sme data vratili z inych zaloh a po troch
tyzdnoch sme zistili, ze sa tym ani nezaoberali. Davat dokopy RAID
na terabajtovom diskovom poli z 12-ich diskov v roku 2005 bol zrejme
aj pre nich privelky oriesok.

Neviem ako su na tom dnes Windows, ale existuje specialna
distribucia System Rescue CD, ktora sa da napalit na CD
alebo nahrat na USB, vie bezat aj v grafickom mode a obsahuje
tie najdolezitejsie nastroje na zachranu.

Z toho co pisete by stalo za pokus nechat nejakym nastrojom
vyhladat zaciatky file systemov, a na zaklade nich obnovit
tabulku particii, plus obnovit kod MBR. Vnimam to ako nizko
rizikovu operaciu. Stacil by na nu asi uz PartedMagic (graficky
mod) pripadne (nie DOS!) fdisk z prikazoveho riadku. Oba nastroje
sa nachadzaju aj na vyssie spominanej Linuxovej distrubucii.

Najdolezitejsim pravidlom v zachrane dat je skopirovat zvysne
data hoci aj s chybami (napr. pomocou ddrescue) pri citani
na funkcny disk a pracovat s nim v read only mode.

L.