Nove elektromery cez

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Květen 28 22:33:16 CEST 2012

No tak to je ale šílenost. Při modu 1 a 3 při jalové zátěži i jen některé
fáze opravdu naměří víc, než je skutečná spotřeba. Zřejmě jsem vyhrál první
nebo třetí cenu. Vzhledem k neustále zapojené značné kapacitní zátěži, pokud
průměrný cosFí mám 0,8, tak by to zhruba odpovídalo tomu co platím navíc.

Pokud na jedné fázi bude kapacitní, na druhé induktivní a na třetí odporová
zátěž, tak je to ta nejnevýhodnější kombinace. To jsou ale svině! Asi to
budu muset tady předrátovat - spínané zdroje a zářivky půjdou na fázi s
ledničkou a mražákem, odhaduji, že by to takhle mohlo pár set za měsíc
ušetřit. Takže vytahovat ze zásuvky ikdyž to nic nežere, elektroměr totiž
účtuje i jalovinu.

Napadl mě detektor fáze - 3 kusy zařízení, dělička na síťový kmitočet tak
1024 s ledkou, všechny 3 se za spolupráce dvou dalších osob zapojí najednou
do různých zásuvek/místo žárovek, jedna škatulka se ponechá jako referenční
bod a tím se spojenými silami a hlášením kdo kdy blikl, zjistí, co na které
fázi je.

Druhé řešení je poněkud prozaičtější, véééééélmi dlouhá prodlužka a 2
žárovky 230V v sérii, to by se dalo oběhat i single-man.

 modus 1: pouze odběr energie
Elektroměr zaznamenv pouze odebranou energii. Elektronick zpětn brzda je
funkčn pro
každou fzi samostatně. Tento modus je převžně použvn u statickch
elektroměrů

 modus 2: jako Ferraris
Elektroměr simuluje chovn indukčnch „Watthodinovch“ elektroměrů sčtnm
vektorů
odběrů a dodvek u každ fze samostatně. Elektronick zpětn brzda zabraňuje
zznamu
pokud je celkov vektor energie ve směru dodvka do stě.

 modus 3: jednosměrn modus
Elektroměr zaznamenv všechny energie do jedinho počitadla (absolutn hodnoty
odebran
i dodan energie). To znamen, že zkaznk bude platit i za energii dodanou do
stě.