Jde precist znicena epromka ?

Standa Palas stpalas na volny.cz
Středa Květen 23 21:54:58 CEST 2012

ad1 ano, tak je to.

ad2 nevím, jak jsou přesně ta data uložena, proto se ptám jestli to je
možné. Netvrdím, že to lze mikroskopem přečíst, jde mi o to, jestli je vůbec
nějaká možnost.

ad3 myslím, že přečtení přes další vodiče nepůjde. Ta šleha asi byla dost
značná a může toho být poškozeno víc. Nejenom napájecí pin.U ostatních
obvodů je průraz, u téhle epromky je to asi někde vevnitř zcela přepálený.
Porovnával jsem to s jinou epromkou a ta vykazovala při připojení 5V na VCC
nějaký odběr, kdežto ta zasažená neodebírala nic.

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 23, 2012 9:36 PM
Subject: Re: Jde precist znicena epromka ?

Zdravím,

> Dobrý den
>
> Dostal se mi na stůl na opravu jeden poměrně drahý starší přístroj kde
> došlo po zatečení cukerného roztoku do elektroniky k přeskoku síťového
> napětí do nízkonapěťové části a na procesor. Tím pádem se odporoučelo
> všechno, co bylo připojeno na pětivoltovou větev napájení. Všechno by se
> asi dalo poměrně snadno sehnat a vyměnit kromě epromky. Je to klasická
> stará okénková 27C64. Větev napájení je někde uvnitř epromky přerušena.

Jinými slovy pin Vcc nevykazuje odpor a neodebírá proud, chápu to dobře ?

> Výrobce zařízení je asi odněkud z Toleda a nepředpokládám, že výrobce bude
> ochoten mi zaslat program, či nahranou epromku, ale taky to zkusím. Takže
> mi jde o to, jestli existuje někdo, kdo by byl schopen přečíst obsah eprom
> třeba mikroskopem přes okénko, či nějak jinak.

Ony jou vidět nosiče náboje uložené v plovoucích hradlech mikroskopem ? To
jsem nevěděl...

> Možná je můj dotaz trochu
> naivní, ale je to poslední možnost než to hodím do koše. Kdysi jsem někde
> četl, že to snad někde nějací Číňani dělají ale už je to pár let, tak
> nevím
> kde to bylo.

Já spíš uvažuji o protlačení "virtuálního napájení" přes další vodiče -
adresy
apod. Mám pocit, že jsem se s tím kdysi dávno setkal - že pokud se přivedlo
dostatečně tvrdé napětí na několik logických vstupů, přes různé parazitní
diody
se to dostalo do vnitřní napájecí sběrnice a obvod do jisté míry fungoval -
samozřejmě zcela mimotolerančně, ale pro nějaké nouzové vyčtení dat by to
mohlo možná stačit. Omlouvám se, měl bych to jako absolvent předmětu
Mikroelektronika vědět přesně, ale přeci jen to bylo před 30 lety a od té
doby
jsem to nepotřeboval, tak se mi to z hlavy vykouřilo :-).
Pokud se ale ten obvod před přehořením napájecího přívodu poškodil např.
průrazem, tak to asi nepůjde, protože ty průrazy veškeré napětí odvedou a
fungovat to nebude.

Zdraví Pavel