Re: Napajeni pro XPort

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Středa Květen 23 09:30:55 CEST 2012

V CR vim o jedinem levnem obvodu a to MC34063A, ktere se da koupit kolem 10Kc, ale tento obvod ma spoustu nevyhod nebo chceteli specifickych vlastnosti, ale je levny a dostupny.
Slusnejsi obvody pro spinane stab. jsou pro me ty, ktere vystaci s minimem externich soucastek a maji ucinnost pres 90%, typicky LM2675, u vyssich proudu spise synchroni veci, ale to ted nechme stranou.
Pokud se podivate na ceny LM2675 u Farnella typicky 125Kc/ks v kusovce a 56Kc pri 100ks, TME 74Kc kusovka a pri 950ks 47Kc vse bez DPH. Jeste v roce 2009 je  slo pri 10ks u TME koupit za 35Kc a ja je loni koupil u cinana pri 50ks za 1.05$ (velky cinsky distributor) porovnany pod mikroskopem a v zapojeni s "originalem" a funguji stejne a to vcetne ucinnosti a meznich stavu.

Nedavno jsem znamemu instaloval alarm nejmenovaho ceskeho vyrobce, je to vec jedouci 7/24 presto v rohu byla LM317 s chladicem jak krava a s dodanym trafem to pak topilo tak, ze jsme se spalil.
Kde je chyba, vyrobce se chova trzne osadi levny obvod, spotreba ho nezajima, zakaznik tomu nerozumi a nemusi rozumet.
EU si zakazuje zarovky a nase vlada narizuje revize kominu.
National byl spokojen jak ma pekne teoreticke marze na LM2675, ale ty nikdo nekupovat, tak ho spolkl TI.
CEZ je spokojen neb ma zajisten trvaly a v plose rozprostreny odber.
Odber byl trvale 350mA , po predelani na spinane reseni uspora 25kWh/rok

Jirka