Re: Napajeni pro XPort

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Středa Květen 23 08:35:28 CEST 2012

fyzika je neuprosna a rika, ze u linearnis tabilizace musite 12-5=7 tedy 7V*I protopit na linearnim stabilizatoru, u 3.3V je situlace jeste o 1,7*I horsi a takto vznikle teplo musite a) zaplatit b) uchadit a odvest z zarizeni, i kdyz o tom budete premyslet dva dny nic s tim nenadelate.
Jedine reseni je pouzit spinany stabilizator a z 7*I udelat 7*I*0,2  (ztraty na spiannen stabilizatoru s ucinnosti 80%)
Pokud je I=200mA tak u lin. stab topite 1.4W a spinaneho reseni  mene nez 0.3W. Mimochodem za rok pri provozu 7/24 je to usetrenych skorem 10kWh :-)
Nevyhoda a} zabere to vice mista (civka) b) nevm proc, ale v CR jsou slusnejsibvody pro spinane stab. hoodne drahe.
Ja bych tam dal LM2674(5) na 5V  a 3.3V nachal na LDO

Jirka